به گزارش افکارنیوز، عباس سلیمی نمین، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش و تحرکات اخیر عدهای برای بازگرداندن جاسبی به دانشگاه آزاد از طریق به عضویت درآوردن وی در هیأت امنای این دانشگاه اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورا نظر خود را از طریق آراء خود اعلام کردند، آرای کبکانیان بسیار بالاتر از آرایی است که به جاسبی داده شد اما ظواهر امر چیز دیگری را میگوید و بنا نیست بر اساس آرای شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود.

وی افزود: در واقع قرار نیست که براساس آرای شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود چرا که اگر اینگونه بود، ‌ کبکانیان معرفی می‌شد اما وی معرفی نشد و ایراداتی را بر رأی‌گیری وارد کردند و به چنین کاری تن ندادند.

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: پس از اینکه فرهاد دانشجو به عنوان ریاست دانشگاه آزاد منصوب شد، بحثی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت و احمدی‌نژاد در جلسه شورا بحثبازگرداندن جاسبی به شورای عالی را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: آن موقع جاسبی به عنوان عضو حقوقی مطرح بود، ‌ احمدی‌نژاد پیشنهاد می‌دهد که جاسبی به عنان عضو حقیقی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برگردد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه پیشنهاد احمدی‌نژاد با اقبال مواجه نشد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد، خلاف واقع به رهبری نامه‌ای نوشتند که پیشنهاد شورای عالی این است که جاسبی پس از عزل از ریاست و‌ عضو حقوقی شورا به عنوان عضو حقیقی منصوب شود.

سلیمی نمین با اظهار تاسف از این اقدام احمدی‌نژاد گفت: در این مسئله هم مبنا، دنبال کردن نظرات اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود و متاسفانه در نهایت منجر به این شد که جاسبی به عنوان عضو شورا درآید.

وی در ادامه با اشاره به ملاقات‌های محرمانه مشایی و جاسبی خاطرنشان کرد: اکنون احمدی‌نژاد به دلیل داد و ستدهایی که جریان انحرافی با جاسبی داشته، مصر است که جاسبی را به عضویت هیئت امنا دانشگاه آزاد درآورد.

سلیم نمین تصریح کرد: با توجه به اینکه جایگاه جاسبی در نظر عموم زیر سوال رفته بود، شورای عالی انقلاب فرهنگی به مطالبات مردمی پاسخ گفت و وی را از ریاست دانشگاه آزاد کنار گذاشت اما متاسفانه وی را به شورا بازگرداند و امروز در‌صددند جاسبی را به عنوان منتخب شورا به عضویت هیئت امنا در بیاورد.

وی در ادامه متذکر شد: ‌احمدی‌نژاد حتی تلاش دارد جاسبی را به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگزین دبیر فعلی شورا کند و همه اینها نشان از معامله‌گری‌هایی است که در گذشته مطرود احمدی‌نژاد بوده اما حال مطلوب وی شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلااب فرهنگی گفت: ‌ نباید از اعتبار شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این معامله‌گری‌ها سوء‌استفاده شود، ‌ شأن شورا ایجاب می‌کند افرادی مانند جاسبی جایگاهی در آن نداشته باشند، جایگاه جاسبی محبس است نه شورای عالی انقلاب فرهنگی.

سلیمی نمین در خاتمه در پاسخ به اینکه جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی چه زمانی برگزار میشود تا به این مسئله رسیدگی شود، تصریح کرد: با توجه به تخلفات جاسبی نباید یک متخلف و ضدفرهنگ را در بالاترین جایگاه شورا قرار بدهیم اما متاسفانه معاملهگریها بسیاری، ناممکنها را ممکن میکند و سهشنبه این هفته قطعا فرد موردنظر انتخاب میشود، هرچند که در جلسه قبل رأیگیری شد و باید انتخاب فرد باید براساس رایگیری انجام شود اما احمدینژاد رای را معطل گذاشته و تردید ایجاد کرده تا بتواند نظر خود را به نظر کلیت شورا اعمال کند.