به گزارش افکارنیوز به نقل از موج، سيد علي محمد بزرگواري نماينده مردم کهگيلويه و بهمئي در خانه ملت، با توجه به افزايش قيمت محصولات لبني در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار داشت: نرخ محصولات لبني و شير که به تازگي از سوي دولت اعلام شده خود نمونه اي از گران فروشي است.

وی ادامه داد: با این وجود به طرح دولت ارزان فروشی گفته می شود درحالیکه گران فروشی است.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه برای کاهش قیمت شیر خام باید یارانه ای به بخش دامپروری اختصاص یابد، افزود: اگر این اقدام صورت نگیرد خسارات جبران ناپذیری به دامداری ها وارد می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: این طرح های اورژانسی نه تنها در کاهش قیمت ها موثر نبود؛ بلکه در مقایسه با گذشته نیز قیمت ها افزایش قابل ملاحظه ای یافته است؛ دولت بهتر است به جای اجرای طرح های اورژانسی و یک شبه، نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد تا شاهد چنین وضعی در محصولات لبنی نباشیم.

اين نماينده مجلس نهم با اشاره به راهکار پايين آمدن قيمت محصولات لبني گفت: با حمايت دولت از کارخانه هاي لبني مي شود در آينده اميدوار باشيم که شاهد افزايش بي رويه قيمت شير و محصولات لبني نباشيم؛ زمانيکه هزينه هاي توليد شير خام که مهمترين آن علوفه مورد نياز دامداري ها است، با افزايش قيمت همراه باشد، شير خام با کيفيت به دست توليد کننده نرسيده و توليد کننده نيز نمي تواند محصول با کيفيت به مصرف کننده ارايه کند.