به گزارش افکارنیوز، محمدجواد آرین منش در گفتگو با مهر با اشاره بر ضرورت شکل گیری احزاب فراگیر در جامعه گفت: از میان احزاب موجود در کشور موتلفه اسلامی یک حزب فراگیر ملی است، که در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ شهرستان و استان نمایندگی دارد و در تلاش است که از یک توسعه کمی و کیفی بیشتری برخوردار شود.

موتلفه زیرمجموعه حزبی که از سابقه کمتری برخوردار است قرار نمی گیرد

وی در پاسخ به این سوال که برای حزب فراگیری که جامعه اسلامی مهندسین قصد ایجاد آنرا دارد آیا با موتلفه اسلامی رایزنی شده است، افزود: موتلفه دارای سوابق درخشان طولانی قبل از انقلاب است؛ لذا قرار نیست که زیرمجموعه حزبی که از سابقه کمتری برخوردار است قرار گیرد.

یک حزب فراگیر نیاز انتخابات ریاست جمهوری است

عضو ارشد شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به ویژگی های یک حزب فراگیر یادآور شد: یک حزب فراگیر باید از پشتوانه های مادی و معنوی غنی برخوردار باشد، مشابه حزب جمهوری اسلامی که در سالهای سخت پیروزی انقلاب با حضور شخصیت های برجسته سیاسی و فرهنگی کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز به شکل گیری چنین حزبی مشهود و محسوس است، گفت: دموکراسی بدون احزاب قدرتمند، بابرنامه و اصیل در چارچوب معیارهای انقلاب اسلامی ابتر و ناقص است؛ لذا در آستانه انتخابات بزرگی همچون انتخابات ریاست جمهوری خلاء احزاب بزرگ مشهود است.

بی برنامگی احزاب نتیج اش ظهور فرد بی صلاحیت در انتخابات می شود

آرین منش خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که احزاب برای ورود به انتخابات چه برنامه ای دارند و از چه کسی می خواهند حمایت کنند؛ لذا نتیجه این بی برنامگی ظهورافراد فاقد صلاحیت و پشتوانه سیاسی می شود که در برابر هیچ کس پاسخگو نیست.

وی همچنین در مورد نامزد مستقل حزب موتلفه گفت: مطالعات و بررسی ها در بخش های مطالعاتی آغاز شده و در مورد مصادیق هنوز تمرکزی صورت نگرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری دو مرحله ای می شود

وی در ادامه با باین اینکه انتخابات ریاست جمهوری دو مرحله ای خواهد بود، تصریح کرد: پیش بینی ام این است که با توجه به تعدد کاندیداها، انتخابات دو مرحله ای خواهد بود؛ مگر آنکه یک تمرکز و هماهنگی قاطعی بین نیروهای اصولگرا اتفاق بیفتد. اما چشم انداز چنین چیزی را نشان نمی دهد.

تعدد کاندیداها موجب سردگمی مردم می شود

عضو شورای مرکزی حزی موتلفه اسلامی، با بیان اینکه تعدد کاندیداها مردم را دچار سردگمی می کند، تاکید کرد: لازم است کسی که بر مسند ریاست جمهوری ایران تکیه می زند از پشتوانه رای بالای مردمی برخوردار باشد؛ که در صورت تعدد کاندیداها چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

احزاب روی نامزد اصلح به توافق برسند

وی با اشاره به وظیفه احزاب برای جلوگیری از تعدد کاندیداها اظهارداشت: لازم است احزاب تلاش کنند با مطالعه دقیق تر به جمع بندی برسند و کسی که از صلاحیت های فردی، کارآمدی، توانایی، مدیریت، و علم و تجربه بیشتری برخوردار باشد را انتخاب کنند تا به نتیجه مطلوبتری دست یابیم.

جامعتین محور وحدت قرار گیرد

آرین منش سازو کار انتخاباتی برای انتخابات مجلس نهم را بهترین الگوی انتخاباتی دانست و گفت: جامعتین که منافع جمعی را بر منافع حزبی و گروهی تریج می دهند باید محورهماهنگی قرار گیرند؛ تا وحدت نظر را بین احزاب و گروههای مختلف سیاسی ایجاد کنند.