به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا رحیمی در مراسم اعلان رسمی گزارش جهانی سرمایهگذاری خارجی و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گزینش بخشی از سخنان وی توسط برخی رسانهها در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: برخی از رسانههای خارجی با گزینش و تحریف بخشی از سخنان اینجانب و انتشار نادرست آن، موضوع را به گونه دیگری جلوه دادند.

محمدرضا رحیمی ششم تیرماه در کنفرانس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی در تهران گفته بود: «توسعه و گسترش مواد مخدر ریشه در آموزه‌های غلط کتاب تلمود مربوط به صهیونیست‌ها است که در این کتاب‌ها آموزش داده می‌شود که چگونه خون مردم را بمکند و چگونه غیر یهود را نابود کنند و چگونه یک جنین در بطن یک مادر یهود پرورش داده شود.»

براساس خبری که پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشره کرده است معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه " رسانه‌های بیگانه با این جنجال‌ها در پی اهداف نادرست خود هستند "، گفت: موضوعی که در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به آن اشاره کردم این است که آموزه‌های غلط، صهیونیست‌ها را به سمت انحراف و خیانت به بشریت سوق داده که یکی از این انحرافات، مواد مخدر است.

به دنبال این اظهارات، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای اظهارات محمدرضا رحیمی، درباره کتاب «تلمود» یهودیان را به شدت محکوم کرده و آن را «ضدیهودی و نژاد پرستانه» خواند.

اهم اظهارات رحیمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به شرح زیر است:

* دشمنان با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه ما را به زحمت انداخته‌اند اما دولت مصمم است اجازه ندهد ملت عزیز ایران به زحمت بیفتد. لازم است همه برای سرافرازی ایران و اعتلای اسلام با هم متحد شویم.

خوشبختانه تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان موجب شده که اتحاد و همدلی در سران قوا بیش از گذشته شکل بگیرد و همه در جهت تعالی کشور گام بردارند؛ البته فرمایشات مقام معظم رهبری درباره همدلی و اتحاد بسیار موثر واقع شده است.

*دشمنان می‌خواهند ملت ایران را نسبت به نظام مایوس و دلسرد کنند.

*ملت ایران به درستی جایگاه و قدرت عظیم خود را درک کرده‌اند و اگر اینگونه نبود، همه قدرت‌های بزرگ علیه او بسیج نمی‌شدند. در این شرایط باید خودمان نیازهایمان را تأمین کنیم و همانطور که در بخش صنعت نفت رو به خودکفایی می‌رویم، در سایر بخش‌ها نیز نیازهای کشور را از داخل تأمین کنیم.

*جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هفدهم اقتصاد جهان قرار دارد. پس از آنکه ملت ایران هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشت، دشمن ضربات دیگری را آغاز و تلاش کرد تا مانع پیشرفت این کشور شود اما امروز دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی توسط ملت ایران به دست آمده است. بسیاری از کسانی که از همکاری با ایران توسط قدرت‌های بزرگ منع می‌شوند، در جلسات خصوصی اعلام می‌کنند که ما در حقیقت با ایران هستیم و اگر در جایی چیزی می‌گوییم از ما نرنجید چراکه تحت فشار قرار داریم.

*هوشمندی و زکاوت ایرانیان به حدی است که اگر دشمن نفت ما را تحریم کند، ملت ایران از روش‌های دیگر برای جبران آن اقدام می‌کنند.

*دولت و ملت ایران متحد و یکپارچه است. این دولت برگزیده مردم است اما به تنهایی نمیتواند همه مشکلات را از سر راه بردارد و لازم است که همه مردم و مسئولان نیز این دولت را بیش از گذشته یاری کنند.