به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، تیم گیتیپسند در حالی نماینده ایران در این دوره از مسابقات بود که با رأی کمیته استیناف، مبنی بر تبانی در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال ایران، قهرمانی از این تیم گرفته، ولی به این رقابتها فرستاده شد؟

بنا بر این گزارش، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این که چرا بر خلاف آرای صادره از سوی این کمیته، باز تیم گیتی پسند در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد، گفت: پس از اعلام رأی کمیته استیناف، فدراسیون فوتبال مذاکراتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت که تیم شهید منصوری را جایگزین تیم گیتی پسند کند که این مهم صورت نپذیرفت.

ظاهرا کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته بود، با توجه به اینکه قرعه‌کشی بازی‌ها انجام شده، امکان تغییر نماینده نیست و اگر قرار به خروج تیم گیتی پسند از بازی‌ها باشد، تیمی جایگزین نخواهد شد. همچنین فدراسیون فوتبال باید غرامت بدهد؛ افزون بر اینکه این کار می‌توانست بازتاب منفی برای فوتسال ایران در رسانه‌های گروهی خارجی داشته باشد!

آقای عزیز این حرف‌ها چیست که می‌زنید؟ کدام بازتاب منفی، این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد، اصلا یک سال قهرمان آسیا نشویم؛ مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ شما ارزش‌ها را زیر سؤال می‌برید و به رأی خودتان هم احترام نمی‌گذارید، مسلم است که همین سهل‌انگاری‌ها موجب تشویق دلالان و زالو صفتان در فوتبال شده است که رقم‌های میلیاردی بیت‌المال به جیب آنان می‌رود و هر روز بر شمار آنان افزوده می‌شود؛ آن هم در شرایطی که افراد آبرومند با کمتریم حقوق به سختی زندگی می‌کنند.

سوم تیر ماه با رأی کمیته استیناف قهرمانی از تیم فوتسال گیتی پسند گرفته و در بخشی از این رأی آمد که تبانی دو تیم فوتسال گیتی پسند و پرسپولیس تهران به دلالت گزارش سه نفر کار‌شناس خبره، اظهار نظر بی‌شایبه مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران، اظهارنظر و گفت‌وگوی بازیکنان تیم فوتسال اخیر‌الذکر پیرامون زمین بازی و نحوه و نوع بازی برخی بازیکنان تیم فوتسال پرسپولیس به قطع و یقین، مسلم و مبرهن است.

در ادامه همچنین گفته شد، تخلف تبانی و مداخله بین تیم‌های ورزشی، حرکتی بسیار ناجوانمردانه بوده و دلیل موهن و قاطع به نبود لیاقت و شایستگی تیم فوتبال یا فوتسال مرتکب تخلف مزبور در دستیابی به نتایج حاصل از بازی قوام با تبانی است.

نهم تیر ماه تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا رهسپار کویت شد.

یازدهم تیر ماه، گیتی پسند در نخستین بازی به مصاف تایسون نام ویتنام رفت و هشت بر صفر برنده شد.

سقوط یووه به سری «ب» در ظاهر شاید یک تخلف ساده مدیریتی بود!

در روز چهارم جولای ۲۰۰۶ روزی که ایتالیا باید در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ به مصاف آلمان می‌رفت، دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا، استفانو پالاتزی درخواست سقوط چهار تیم اصلی محکوم در رسوایی Match - Fixing کرد. پالاتزی درخواست سقوط یوونوتس به سری سی۱(او در سخنانش در دادگاه، خواستار سقوط یوونتوس به پایین‌تر از سری ب شد) و برای فیورنتینا و لاتزیو درخواست سقوط حداقل به سری ب کرد. او همچنین درخواست امتیاز منفی برای همه تیم‌ها(شش امتیاز برای یووه، سه امتیاز برای میلان و پانزده امتیاز برای لاتزیو و فیورنتینا) داشت.

او همچنین خواستار بازپس‌گیری اسکودتوی ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ از یوونتوس شد. در پرونده رجینا در روز سیزدهم آگوست، دادستان خواستار سقوط رجینا به سری «ب» و پانزده امتیاز منفی برای این تیم شد. در روز هفدهم آگوست، مجازات رجینا تنها با پانزده امتیاز منفی اعلام و باشگاه مبلغ ۶۸۰۰۰ یورو جریمه مالی شد، در حالی که پاسکواله فاتی، رئیس باشگاه ۲۰۰۰۰ یورو جریمه و دو سال و نیم از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد.

پیامدهای مجازات‌ها

یوونتوس که قرار بود با سی امتیاز منفی سری سی۱ را آغاز کند، پیش بینی بازگشت به سری «آ» پیش از فصل ۲۰۰۸ را نمی‌کرد؛ اما نتیجه نهایی اعتراضات و کم شدن جریمه یووه به بازی در سری «ب» و ۹ امتیاز منفی آن‌ها را امیدوار به بازگشت در فصل بعد سری «آ» کرد.
فیورنتینا هم که با پانزده امتیاز منفی فصل را آغاز کرده بود، پیش‌بینی می‌شد که نتوانند در سری «آ» باقی بمانند، ولی نتیجه خیره کننده‌ای گرفتند و با قرار گرفتن در رتبه ششم جدول به جام یوفا راه یافتند.

سقوط یوونتوس به سری «ب» پیامدهای بدی برای این تیم داشت و بزرگان این تیم مانند فابیو کاناوارو، پاتریک ویرا، زلاتان ابراهیموویچ، جیانلوکا زامبروتا و لیلیان تورام راهی غول‌های ایتالیایی و اسپانیایی شدند.

فرانکو کارارو رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در تاریخ هشتم می‌، همه مدیران یوونتوس در تاریخ یازدهم می‌، لوچیانو موجی در تاریخ چهاردهم می ‌از پست‌های خود استعفا دادند و در نوزدهم می‌، بهای سهام یوونتوس نسبت به تاریخ نهم می‌ به نصف کاهش یافت.

تبانی در همه جا ننگ است. برای جامعه و فرد ننگ مشکل ساز است، مسائل فوتبال و فوتسال باید به درستی ریشهیابی شود، وگرنه همچنان مافیای فوتبال عرض اندام میکند. راستی چرا شمسایی در کویت بازی نکرد؟!