به گزارش افکارنیوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان صبح امروز با جیمز سلبی رئیس کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در محل فدراسیون فوتبال دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار کفاشیان و سلبی در حالی امروز برگزار شد که اعضا در خصوص مسایل مختلف آموزشی و پژوهشی و انتخاب ایران به عنوان یکی از مراکز آموزش کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحثو تبادل نظر پرداختند.

رئیس فدراسیون فوتبال به نشست خود با جی لانگ - رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که حدود دو ماه پیش برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: در این ملاقات به رئیس AFC پیشنهاد دادم که ایران را به عنوان یکی از مراکز برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی قرار دهد و این پتانسیل و امکانات به طور کامل در ایران وجود دارد به گونه‌ای که می‌توانیم فعالیت‌های آموزشی و توسعه‌ای گسترده‌ای را در سطح آسیا و منطقه بر عهده بگیریم و البته در این نشست در خصوص همایش بین المللی علم و فوتبال و سایر دوره‌های آموزشی و پژوهشی که توسط فدراسیون فوتبال ایران برگزار شده بود توضیحاتی دادم و گفتم در حال برنامه ریزی برای برگزاری دومین همایش علم و فوتبال در ایران هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: یکی از مسائلی که در فعالیت‌های AFC مشهود است برنامه‌ریزی خوب و منسجم برای حرفه‌ای کردن باشگاه‌ها، توجه به ورزش بانوان و برگزاری خوب مسابقات است، اما مسائل علمی و توسعه‌ای در برنامه‌های AFC کمتر جای دارد. درست است که فیفا پروژه‌های FAP خود را به عنوان راهی برای توسعه فوتبال جهان استفاده می‌کند اما انجام این مسائل و رسیدگی به مسائل آموزشی در قاره آسیا باید بیشتر مورد توجه کنفدراسیون قرار گیرد چرا که توجه به این موارد موجب افزایش کیفیت فوتبال آسیا خواهد شد و ما همانطور که در مدت فعالیت‌مان نشان دادیم علاقه‌مندی زیاد و برنامه‌ریزی خوبی در این مورد داشته‌ایم و جا دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا در تقسیم بندی خود در این قاره به لحاظ آموزشی جایگاه فوتبال ایران را حفظ و ایران را به عنوان یکی از مراکز آکادمیک انتخاب کند.

کفاشیان در ادامه در خصوص فعالیت باشگاه‌های ایران گفت: سازمان لیگ ایران با همکاری آکادمی ملی فوتبال به باشگاه‌ها الزام کرده که باید آکادمی فوتبال خود را که بیشترین توجه آن به فوتبال پایه و مسائل آموزشی است انجام دهند و قطعا این امر موجب رشد مربیان و بازیکنان فوتبال پایه و آکادمیک شدن فوتبال ما خواهد شد.

پس از برگزاری نشست، سلبی و تارقلی زاده برای بازدید از امکانات آکادمی ملی فوتبال و بحث و گفت و گو با دکتر علیزاده، به آکادمی ملی فوتبال رفتند و فردا نشستهای خود را با روسای کمیتههای جوانان، آموزش و بانوان انجام داده و نتایج این جلسات بعد از ظهر فردا در اختیار رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت.