به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدحسین تحویلدار افزود: هم اینک زائران قبور مطهر امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) تنها ساعتی در این مکان شریف اقامت دارند که امیدواریم بتوانیم با تمهیداتی که فراهم می شود زائران بتوانند حداقل یک شب در سامرا اسکان یابند.

وی در این زمینه خاطر نشان ساخت: هم اینک در سامرا در حال آماده سازی مجموعه ای هستیم که علاور بر رستوران و محل غذاخوری دارای چند اتاق نیز هست که با اتمام آن مدت زمان پذیرایی از زوار بیشتر خواهد شد.

تحویلدار گفت: در این خصوص چند سرمایه گذار عراقی پیشنهاداتی برای آماده سازی محل اسکان زائران ارائه کرده اند که در حال بررسی است.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کاظمین در ادامه به تعداد کاروان های ورودی به این شهر اشاره کرد و گفت: ما در ستاد کاظمین هر شب به طور میانگین پذیرای بین ۸۰ تا یکصد و اندی کاروان هستیم.

وی افزود: به همین خاطر و به دلیل ضیق وقت انجام کارهای فرهنگی به صورت کلان در این شهر ممکن نیست که امیدواریم با حضور بیشتر زائران در کاظمین و سامرا شاهد تحولاتی مثل نجف و کربلا باشیم.

وی در ادامه با اشاره به کارهای فرهنگی صورت گرفته در کاظمین گفت: گذشته از اینکه زائران در مدت کوتاهی که در کاظمین هستند در هتل هایشان برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، برپایی جلسات قرآن و … برگزار می شود برنامه های دیگری برای آنان در ستاد و حرمین شریفین در نظر گرفته شده است که این برنامه ها با استقبال زائران روبه رو شده است.

تحویلدار افزود: در همین راستا هر روز پس از اقامه نماز صبح، مراسم ذکر حدیث و توسل در حرم با نشاط و زیبای کاظمین برگزار می شود.