به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در هتل آزادی تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این نشست گفت: سه نفر از خانم های سرشناس، مبارز و فعال در زمینه بیداری اسلامی از کشورهای مختلف بیداری اسلامی با انتخاب دبیرکل برای عضویت شورا انتخاب خواهند شد و در اجلاس بعدی در کنار آقایان سه نفر از خانم ها را نیز به عنوان عضو شورا خواهیم داشت.

ولایتی افزود: از میان این سه نفر از خانم ها دو نفر اهل سنت یکی عرب و دیگری غیرعرب و یک نفر شیعه خواهند بود.

وی ادامه داد: مصوبه دیگر این شورا این بود که در آینده ای نزدیک و در اواسط زمستان، اجلاس علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی را در تهران برگزار خواهیم کرد.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره حضور کوفی عنان در تهران و همچنین تهدید آمریکا به جنگ بر علیه سوریه و منطقه بیان کرد: آنچه تا به حال از سوی مقامات رسمی ایران اعلام شده این است که سرنوشت سوریه توسط مردم سوریه تعیین می شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه بعضی از کشورهای منطقه و متجاوز مانند آمریکا و رژیم سلطه جو و اشغالگری مانند صهیونیست ها علیه سوریه دست به دست هم داده اند، تصریح کرد: این امر تجلی یک توطئه مشترک بین این کشورها علیه نه فقط دولت سوریه، بلکه ملت سوریه است.

وی خاطر نشان کرد: ملت سوریه در انتخابات مختلفی شرکت کرده و نمایندگان مجلس و دولت را انتخاب کرده اند. براساس آنچه دولت سوریه انتخاب کرده اصلاحات در این کشور ادامه دارد.

ولایتی تصریح کرد: تعامل با سوریه این است که کار این کشور را به عهده مردم سوریه بگذاریم و آنهایی که در حمایت از دموکراسی وارد سوریه شده اند، در کشورهای خود دموکراسی ندارند و حکومت هایشان براساس دیکاتوری است.

به گفته این مقام مسئول تعیین سرنوشت مردم سوریه به دست مردم این کشور است و از طریق همین اصلاحات که به خواست مردم در سوریه صورت می گیرد، می توان بر مشکلات سوریه فائق شد و ما مخالف هر گونه دخالت اعم از سیاسی و نظامی از طرف کشورهای بیگانه هستیم.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری درباره حضور کوفی عنان در ایران نیز گفت: کوفی عنان از اجلاس پاریس و سایر دخالت هایی که تحت عنوان دوستان سوریه صورت می گیرد، راضی نیست.

وی ادامه داد: برخلاف طرح کوفی عنان آنهایی که معارضان دولت سوریه هستند همچنان اسلحه بدست دارند در حالی که کوفی عنان آتش بس اعلام کرده و دولت سوریه برای مدتی طولانی این آتش بس را رعایت کرده اند.

ولایتی تصریح کرد: بعضی از افراد سوری و تعدادی از آحادی که دست به فرمان دیگر کشورها هستند نیز اسلحه بدست گرفته و در مناطق مسکونی بمب منفجر می کنند که این اصلا مناسب نیست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره رابطه اسرائیل و مصر نیز خاطر نشان کرد: انورالسادات قرارداد کمپ دیوید را امضا کرده و این خلاف مصالح مسلمین است.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با اشاره به انقلاب مصر خاطر نشان کرد: دیکتاتورها از مصر رفتهاند و حکومت به دست مردم افتاده است. یقین داریم که روابط ایران و مصر آینده بسیار خوب و مورد رضایت طرفین را درپی خواهد داشت.