به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، یک دادستان اردنی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری "آسوشیتدپرس" گفت: "محمد الشوابکه" یکی از نمایندگان پارلمان این کشور که در یک مناظره تلویزیونی به روی رقیب خود اسلحه کشیده بود با اتهام اقدام به قتل روبه رو است و تحت پیگرد قانونی می گیرد.

" محمد الشوابکه " نماینده پارلمان اردن پنجشنبه شب در شبکه خصوصی " جوست " هنگام بحثدر مورد ناآرامی های سوریه با منصور سیف الدین نماینده سابق پارلمان اردن، کنترل خود را از دست داد و به روی او اسلحه کشید.

بر اساس این گزارش هزاران نفر از مردم اردن پنجنشنبه شب در مناظره تلویزیونی شبکه خصوصی یا جوست شاهد صحنه ای بودند که در آن محمد الشوابکه پس از شنیدن انتقادهای " منصور سیف الدین مراد " از نمایندگان سابق پارلمان اردن از مواضع وی و بالاگرفتن مشاجره لفظی، یک سلاح کمری نقره ای رنگ را از جیب سمت چپ خود بیرون آورد و به سمت صورت مراد نشانه گرفت.

منابع نزدیک به سیف الدین مراد گفتند: مراد به طور رسمی الشوابکه را به اقدام به فحاشی، حمله و تهدید به قتل در برابر چشم هزاران تن از شهروندان اردنی متهم کرده است اما با توجه به مصونیت قضایی الشوابکه این شکایت بی فایده است.

در این برنامه تلویزیونی با تشدید اختلاف نظرهای سیاسی بین دو طرف، الشوابکه مراد را متهم به مزدوری برای اطلاعات سوریه کرده بود و در مقابل مراد نیز خطاب به الشوبکی گفته بود نظام سوریه بهتر از رژیم‌های سلطنتی است که ما در اردن داریم.

به دنبال تبادل اتهامات بین دو طرف الشوابکه در ابتدا کفش خود را به سوی مراد پرتاب می کند که در این حین شبکه اقدام به قطع برنامه می کند اما پس از ادامه پخش برنامه مشاجره لفظی تا جایی ادامه می یابد که نماینده پارلمان سلاح کمری خود را از جیبش بیرون می آورد.

سیف الدین مراد در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربیه نیز تاکید کرد که علیه محمد الشوابکه به جرم تهدید به قتل و فحاشی اقامه دعوا می کند.

این نماینده سابق پارلمان اردن گفت که به هیچ عنوان سازش با الشوابکه را نمی پذیرد و کم ترین مجازات وی سه سال زندان است.

سیف الدین مراد در عین حال گفت اگرچه نماینده های پارلمان مصونیت قضایی دارنداما معلوم نیست این حصانت در مورد مذکور نیز از وی حمایت کند.

این در حالی است که نماینده پارلمان اردن پس از این اقدام خود تاکنون با سیف الدین مراد هیچ تماسی برای عذرخواهی نگرفته است.