به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، با اعلام شکایت چندین نفر از شهروندان اهوازی مبنی بر اینکه فردی از طریق تماس تلفنی به آنها اطلاع داده که برنده سکه طلا شدهاند و از این طریق آنها را در دام کلاهبرداری های خود انداخته است ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

فرد کلاهبردار به طعمه های خود اعلام می کرد که برای دریافت جایزه‌شان لازم است که مبلغ ۲۹ هزار تومان را به شماره حسابی واریز و شماره فیش واریزی را به شرکت اطلاع دهند تا سکه طلا به آدرسشان فرستاده شود.

پس از استعلام شماره حساب اعلام‌شده، پلیس آگاهی متوجه شد که روزانه مبالغ قابل توجهی از نقاط مختلف کشور به این شماره حساب واریز می‌شود.

پلیس آگاهی استان خوزستان با ردیابی های فنی و پلیسی خود موفق شد متهم را در خانه اش دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به این اداره منتقل کند.

متهم در اعترافات خود به چندین فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرد.

کلاهبرداری ۱۷۰ میلیون تومانی از سوپر مارکت ها

دو مجرم سابقه‌دار که با تأسیس شرکت پخش محصولات غذایی دست به کلاهبرداری های گسترده زدند به دام افتادند..

این دو کلاهبردار سابقه‌دار با جلب اعتماد مغازه‌داران ومعرفی خود به عنوان مدیران شرکت پخش مواد غذایی، توانستند مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان را از چندین مغازه دار این شهر تحویل بگیرند و متواری شوند.

پس از طرح شکایت توسط مغازه‌داران، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با بهره‌گیری از روش های فنی و اطلاعاتی خود توانستندمحل اختفای مدیران این شرکت جعلی را مورد شناسایی قرار دهند. اما با مراجعه به آنجا متوجه شدند که این مکان ساعتی پیش تخلیه شده‌است.

در ادامه دفتر شرکت مورد شناسایی و تحت نظر قرار گرفت و با استعلام از اداره ثبت شرکت‌ها مشخص شد که شرکت مذکور صوری بوده و دارای شماره ثبت نمی‌باشد. با کنترل نامحسوس این مکان، کلاهبرداران در یک اقدام ضربتی دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارق مسلح سابقه‌دار

سارق ۲۱ساله سابقه‌دار توسط پلیس کرمان شناسایی و بازداشت شد.

پلیس استان کرمان در راستای شناسایی و دستگیری سارقین حرفه‌ای و با جمع‌آوری اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه یک سارق تحت تعقیب، او و یکی از همدستانش را در حالیکه در یک خودروی سمند مسروقه در حال تردد بودند، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.

این سارق حرفهای پس از دستگیری و انجام بازجوییهای فنی به چندین فقره سرقت شامل سرقتهای مسلحانه و غیرمسلحانه خودرو و همچنین سرقت از مغازه های فروش لوازم یدکی خودروطی دو سال اخیر اعتراف کرد.