آغاز اصلاح قیمتهای انرژی از آذر ماه

محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري چهارشنبه گذشته در جمع مردم همدان با اشاره به افتتاح حساب توسط مردم براي واريز وجه هدفمندي يارانهها اعلام كرد: انشاء الله در مهر ماه قسط هاي اول اين طرح را در حساب مردم خواهيم گذاشت.

به گزارش فارس، اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت فازهای متعددی دارد که فاز اول آن با افتتاح حساب بانکی برای مردم از حدود دو ماه پیش آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه این فاز به پایان برسد.
فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها واریز وجوه نقدی یارانه ها به حساب مردم قبل از اجرای طرح است. فاز سوم که مهمترین و اصلی ترین فاز طرح هدفمندی یارانه ها است، اصلاح قیمت حاملهای انرژی شامل برق، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید و غیره می شود که با این تفاسیر دو ماه پس از واریز نقدی یارانه ها به حساب مردم یعنی آذر ماه سال ۸۹ کلید می خورد. البته در باره میزان افزایش قیمت هر یک از این حاملهای انرژی هیچ خبری منتشر نشده است، ولی در مجموع دولت با این حساب باید طی چهار ماه پایانی سال یعنی آذر تا اسفند ۸۹ از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

پیش از این نیز محمدرضا فرزین معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی اعلام کرده بود: ممکن است آغاز مهرماه زمان تقویمی مناسبی برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نباشد، اما تصمیم دولت این است که قانون را در نیمه دوم سال اجرا کند.