خبرگان جامع‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای سراغ ندارد

افكار نيوز- آيت الله مقتدايي: خبرگان جامعتر از آیتالله خامنهای را برای رهبری سراغ ندارد.

اکنون بیش از بیست سال از رهبری ایشان گذشته است و اگر امروز هم خبرگان بخواهد فردی برای رهبری تعیین کند، بهتر و جامع تر از ایشان را سراغ ندارد.

به گزارش افکار به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله مقتدایی در همایش بزرگداشت آیت‌الله عبدالنبی نظری با اشاره به گذشت سی و یک سال از انقلاب ایران گفت: دشمنان و استکبار جهانی در آغاز برای شکست انقلاب ضرب‌الاجل تعیین می‌کردند اما دیدند روز به روز بر قدرت و توان و استحکام نظام اسلامی افزوده شد.

وی ادامه داد: بعد از اینها تمام امید دشمنان به رحلت امام خمینی‌(ره) بود و تصور می‌کردند با رحلت ایشان جنگ قدرت در ایران آغاز و نظام اسلامی ایران از هم گسسته می‌شود، اما امام در وصیت نامه خود از تعبیر دلی آرام و قلبی مطمئن استفاده کردند.

آیت‌الله مقتدایی به انتخاب تاریخی مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام خمینی اشاره و تصریح کرد: شکی نیست که هدایت الهی، اذهان و افکار اعضای خبرگان را راهنمایی کرد تا در مدت کوتاهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند.

وی افزود: اکنون بیش از بیست سال از رهبری ایشان گذشته است و اگر امروز هم خبرگان بخواهد فردی برای رهبری تعیین کند، بهتر و جامع تر از ایشان را سراغ ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش علما در پاسداری از دین گفت: اگر علما در زمان غیبت امام عصر‌(عج) نبودند و مردم را دعوت به امام زمان‌(عج) نمی‌کردند و به شبهات دینی پاسخ نمی‌گفتند، هیچ دین‌داری در دنیا باقی نمی‌ماند.

عضو خبرگان رهبری گفت مرحوم آیت‌الله نظری از علمای بزرگ خدمت‌گزار منطقه بوده است و ایمان و ولایت‌مداری مردم به برکت انفاس قدسی این مرد بزرگ است.

وی، با اشاره به بالا بودن وسوسه‌های شیطانی و عوامل انحراف در جامعه گفت: علما مانند کشتی‌بان، جلوی غرق شدن مردم در انحرافات را می‌گیرند.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: طبق روایات، علما با فضیلت‌ترین افراد نزد خدای متعال هستند و لذا خدمت به علما از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

آیت‌الله مقتدایی به علم آموزی مرحوم نظری نزد علمای بزرگی چون آخوند خراسانی و مرحوم طباطبایی در نجف اشرف اشاره کرد: و گفت: حدود هزار مجتهد پای درس مرحوم آخوند خراسانی می‌نشستند که از جمله آنها مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی بوده است.

وی افزود: وقتی مرحوم نظری قصد مراجعت از نجف را می‌کند با مخالفت علمای وقت مواجه می‌شوند ولی ایشان بنا به عذری که داشتند به ایران آمده و مواضع صریحی در جریان مشروطه اتخاذ کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هجرت مرحوم نظری به منطقه سواد کوه و انجام خدمات مختلف در این منطقه تصریح کرد: ایشان طی سی سال حضور در این منطقه، زمام امور مردم را در دست گرفتند و بر روحیه دینداری و ولایت‌مداری آنها افزودند.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به روایتی از امام موسی‌بن‌جعفر‌(ع) اشاره کرد و گفت: تحمل یک فقیه برای شیطان از هزار عابد سخت‌تر است، زیرا عابد تنها به نجات می‌اندیشد، اما فقیه، علاوه بر خود برای سعادت بندگان خدا نیز تلاش دارد و به ترویج و تبیین احکام الهی در جامعه می‌پردازد.

رییس هیئت امنای جامعة‌المصطفی‌(ص) با اشاره به ارتباط علمای قم با امام حسن عسکری‌(ع) گفت: اهل‌بیت‌(ع) همواره در تربیت علما اهتمام داشته و به صورت مکتوب و حضوری با آنها ارتباط داشته‌اند.

وی با بیان اینکه علما در قرون گذشته به ترویج مکتب اهل‌بیت‌(ع) پرداختند گفت: در قرن اخیر نیز به دست با برکت امام خمینی‌(ره) و حمایت مردم، نظام با برکت اسلامی در ایران تاسیس شد.

عضو خبرگان رهبری در پایان با تجلیل از شخصیت آیت‌الله شیخ عبدالله نظری فرزند مرحوم نظری گفت: تاسیس حوزه‌علمیه از اقدامات بسیار درخشان است.

وی گفت: طبق تجربه، وجود حوزه علمیه در هر منطقه‌ای جلوی بسیاری از فسادها و مکاتب انحرافی را می‌گیرد.

آیت‌الله مقتدایی افزود: امیدواریم از این حوزه علمیه شخصیت‌هایی چون امام خمینی‌(ره) علامه طباطبایی، مرحوم فلسفی، مقام معظم رهبری و آیت‌الله نظری، تربیت شوند.

پایان خبر / ب.