چه معیاری برای گران کردن بلیط وجود دارد؟!
سرویس ورزشی افکار نیوز

- در حالی که کشورهای حوزه خلیج فارس برای جذب تماشاگر در ورزشگاه های فوتبال انواع و اقسام روش های تشویقی را به کار می برند، در لیگ ایران هر روز بیش از گذشته تماشاگران از ورزشگاه ها دور می شوند.

به گزارش افکار نیوز لیگ فوتبال ایران در سال های گذشته به واسطه نکات مثبت حضورپرشور تماشاگران توانسته در بحثحرفه ای گری امتیازات زیادی را در کنفدراسیون فوتبال آسیا کسب کند اما با گران شدن بلیط مسابقات این امتیاز را نیز از دست خواهد داد.

با تصمیم مسولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قیمت بلیط بازی های لیگ در فصل جدید تقریبا دو برابر فصل گذشته شده و بدون شک تاثیر خود را در طول برگزاری مسابقات لیگ برجا خواهد گذاشت.

در خصوص اتخاذ تصمیم برای گران شدن بلیط مسابقات فوتبال هنوز مسولی لازم ندیده توضیح قانع کننده ای ارائه کند که افزایش قیمت بلیط بازیها چه دلیلی دارد و با کدام معیار مدیران فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی گرفته اند؟ اما از همان زمانی که این بحثبه رسانه ها کشیده شد، کارشناسان و مربیان فوتبال نسبت به عواقب منفی این تصمیم هشدار دادند.

طی چند سال گذشته کاهش چشمگیر حضور تماشاگران در ورزشگاه ها زنگ خطر را به صدا درآورده بود وحتی حضور پرشور و تعداد تماشاگران تیم تراکتورسازی نتوانست این بحران را کم رنگ کرد و با اقدام اخیر سازمان لیگ بدون تردید تعداد تماشاگرانی که برای تماشای مسابقات به ورزشگاه های میروند، کمتر از قبل خواهد شد.

از طرفی در این چند روز مسولان فدراسیون فوتبال بحثبی حاصل ارائه مسابقات لیگ برتر در قالب دی وی را مطرح کرده اند تا عملا ثابت کنند که برای تماشاگرانی که سرمایه اصلی فوتبال هستند، ارزشی قائل نیستند.

سال هاست که شاهد هستیم کشورهای حوره خلیج فارس برای جذب تماشاگر دست به اقدامات تشویقی می زنند و به عناوین مختلف سعی در کشاندن مردم به ورزشگاه ها دارند اما عکس این قضیه در کشور ما اتفاق افتاده و در شرایطی که مردم برای تماشای فوتبال در استادیوم ها تمایل دارند، هر بار شرایط را برای تحقق این خواسته مردمی دشوار تر می کنند اما موقع شعار دادن که میشود، مردم را سرمایه فوتبال معرفی می کنند و هزاران وعده و وعید می دهند و موقع عمل کردن تمام آن ها را فراموش می کنند.