به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، روزنامه واشنگتن پست اظهارات محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران درباره اوضاع کشور و نیز تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا را منتشر کرده است. احمدی نژاد با اشاره به تحریم های وضع شده از سوی غرب، کشور را درگیر نبردی سنگین توصیف کرده بود. وی همچنین گفته دولت هر کاری را که بتواند برای غلبه بر این تحریم ها انجام می دهد و بخش بزرگی از دولت به طور مداوم و لحظه به لحظه در این جهت مشغول به کار هستند. واشنگتن پست در مطلب خود به تحریم های وضع شده از سوی غرب نیز اشاراتی کرده است.

با این حال، به نظر می رسد اقدامات انجام شده از سوی ایران به منظور دور زدن تحریم ها، همچنان مایه ناخرسندی ایالات متحده است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» می نویسد آمریکا به بخش های مختلف صنعت دریانوردی خود هشدار داده که کشتی های ایرانی همچنان از پرچم کشورهای دیگر به منظور دور زدن تحریم های نفتی غرب استفاده می کنند. دولت آمریکا گفته مقامات بندرها باید نسبت به کنترل دقیق ثبت نام کشتی ها و پرچم آن ها حساسیت به خرج دهند. آمریکا پیش از این نیز بارها نسبت به این اقدام ایران ابراز نگرانی کرده، اما تاکنون نتوانسته راهی برای جلوگیری از آن پیدا کند.


طی روزهای گذشته، کشور یمن به محور جدیدی در فضاسازی های کشورهای رقیب منطقه ای علیه ایران تبدیل شده است. دو روز پیش، مقامات امنیتی یمن ادعا کردند یک شبکه جاسوسی که با ایران مرتبط بوده را در این کشور کشف و دستگیر کرده اند. حال به نظر می رسد همین امر دستمایه ای برای انجام موج جدیدی از حملات لفظی علیه ایران شده است. به نوشته «عرب نیوز»، «عابد ربو منصور هادی»، رئیس جمهور یمن روز گذشته اظهار داشته تهران باید مداخله در امور داخلی یمن را متوقف کند. این در حالی است که یمن همچنان درگیر چالش حرکت های آزادی خواهانه ضددولتی است.


اما از سوی دیگر، اتهام زنی ها به ایران بر سر ماجرای حمله به اتوبوس اسرائیلی ها در بلغارستان، اینک با ورود آمریکا به موضوع ابعاد گسترده تری گرفته است. دو ساعت پس از این انفجار، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود این حمله توسط ایران انجام شده است. اکنون به گزارش «ای. بی. سی. نیوز»، یکی از مقامات دولتی ایالات متحده نیز مدعی شده حزب الله لبنان با پشتیبانی ایران این حمله را انجام داده است. این در حالی است که مقامات امنیتی بلغارستان اعلام کرده اند همچنان در حال بررسی ابعاد مختلف این واقعه هستند و تاکنون هیچ مظنونی در این ماجرا معرفی نشده است.

به هر حال، روزنامه کریستین ساینس مانیتور، پاسخ حزب الله به این ادعاها را منتشر کرده است. این روزنامه با اشاره به این نکته تأمل برانگیز که اسرائیل و آمریکا بدون فوت وقت اقدام به متهم کردن ایران و حزب الله در این ماجرا کرده اند، به نقل از سخنگوی حزب الله نوشته این جنبش برای گرفتن انتقام خون عماد مغنیه، به گردشگران آسیب نمی رساند. در حقیقت، این سخنگو در بیانی ظریف، با اشاره به شهادت عماد مغنیه که به دست عوامل تروریستی اسرائیلی انجام شد، این گونه اقدامات را رویه خود رژیم صهیونیستی معرفی می کند.