به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، اداره آمار ملي انگليس اعلام كرد: نرخ بيكاري بر مبناي استانداردهاي سازمان بين المللي كار (ILO) از ۸.۲ درصد در ماه آوريل به ۸.۱ درصد در ماه مه كاهش يافت. شمار متقاضيان دريافت حقوق بيكاري ۶۱۰۰ نفر در ماه ژوئن افزايش يافت كه بيشتر از پنج هزار نفر مورد پيش بيني اقتصاددانها بود.

استحکام بازار کار از دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، که برای کاهش کسری بودجه اقدام به حذف صدها هزار شغل دولتی کرده و در تلاش برای خارج کردن اقتصاد کشور از رکود است، حمایت می کند.

شمار بیکاران بر مبنای استانداردهای ILO، با ۶۵ هزار کاهش، به ۲.۵۸ میلیون نفر تا پایان ماه مه رسید. شمار افراد شاغل با ۱۸۱ هزار نفر افزایش به ۲۹.۴ میلیون نفر رسید که بالاترین سطح از مدت سپتامبر تا نوامبر ۲۰۰۸ محسوب می شود. کارکنان تمام وقت سه چهارم این افزایش را به خود اختصاص دادند. ۶۱ هزار شغل جدید در لندن ایجاد شد که نشان می دهد استخدامهای جدید برای بازیهای المپیک بوده است. لندن همچنین بزرگترین کاهش را در شمار بیکاری داشته است.

از سوي ديگر بيكاري درازمدت افزايش يافت و كسانيكه بيش از دو سال است كه بيكار هستند، به ميزان ۱۸ هزار نفر از ماه فوريه افزايش يافتند و به ۴۴۱ هزار نفر رسيدند كه بيشترين افزايش از سال ۱۹۹۷ بود. شمار كسانيكه بيش از يك سال از بيكاريشان مي گذرد، سه هزار نفر افزايش يافته و به ۸۸۵ هزار نفر رسيد. بيكاري در ميان جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله، با ۱۰ هزار نفر كاهش به ۱.۰۲ ميليون نفر رسيد.