به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، از زمان اجرایی شدن تحریم نفتی غرب علیه ایران قیمت جهانی نفت بیش از ۱۹ دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

تحریم نفتی غرب علیه ایران از اول جولای اجرایی شد. در آن زمان تحت تاثیر تشدید بحران اقتصادی اروپا و آمریکا قیمت هر بشکه نفت برنت به کمتر از ۸۹ دلار در هر بشکه رسیده بود. به عقیده تحلیلگران این تحریم باعثحساسیت بیش از اندازه بازار نفت به کوچکترین تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه شده است.

بلومبرگ اعلام کرد در پی افزایش نگرانی ها در خصوص احتمال اختلال در صدور نفت منطقه خاور میانه، که تولید حدود یک سوم نفت جهان را بر عهده دارد، بهای نفت به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید.

پنج شنبه، پس از آنکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان را به کشتن گروهی از توریست های اسرائیلی در بلغارستان متهم کرد و تهدید کرد که به این حمله پاسخ سرسختانه ای خواهد داد، بهای نفت برای هفتمین روز متوالی افزایش را تجربه کرد..

در پایان معاملات روز پنج شنبه قیمت نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک امروز برای تحویل در ماه آگوست با ۲.۷۹ دلار افزایش(۳.۱ درصد رشد) به ۹۲ دلار و ۶۶ سنت رسید. بهای نفت برنت نیز در بازار لندن برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲ دلار و ۶۴ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید.

در همین حال، در معاملات روز جمعه در پی افزایش بیش از اندازه بهای نفت و در حالی که وضعیت رشد اقتصادی اروپا و آمریکا بیش از حد انتظار نامساعد بوده است و همچنین به دلیل کاهش فصلی تقاضا برای نفت، بهای نفت در بازار نیویورک اندکی کاهش یافت. قیمت نفت سبک آمریکا در این روز ۷۲ سنت و قیمت نفت برنت ۲۰ سنت کاهش داشته است.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که با توجه به کاهش رشد اقتصادی جهان، هفته آینده قیمت نفت کاهش خواهد یافت. گزارش ها دیروز نشان داد که فروش نفت آمریکا در ماه ژوئن به میزان بی سابقه ای کاهش یافته و تولید نفت در منطقه فیلادلفیا در ماه جولای به یک سوم کاهش یافته است.همچنین اوپک این ماه محموله های نفتی خود را به دنبال کاهش فصلی تقاضا کاهش خواهد داد.