به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رحیمی معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری با حضور اعضاء و سایر مدعوین برگزار شد.

در این جلسه نتایج اجرای مصوبات چهل و نهمین جلسه شورای عالی اشتغال " موضوع تصمیمات متخذه در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه " بررسی شد که مصوباتی را به همراه داشت.

براین اساس ۸ مصوبه مربوط به استان کرمانشاه به شرح ذیل است:

۱ - مقرر شد بانک های ملی، ملت، تجارت و کشاورزی ظرف یک هفته برنامه اجرایی تسهیلات اشتغالزایی استان از محل اعتبارات ابلاغی در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را اعلام نموده و آقایان پورهاشمی مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور اجرایی و زارع معاون بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور پیگیری لازم را در این خصوص به عمل آورند.

۲ - مقرر شد پیشنهادات استاندار کرمانشاه در خصوص صندوق توسعه ملی طی جلسه ای با رئیس هیأت عامل آن صندوق مطرح شود و توافقات آن جلسه به عنوان مصوبه شورا تلقی گردد.

۳ - مقرر شد بانک صنعت و معدن حداکثر ظرف یک ماه پروسه پرداخت تسهیلات به هفت طرح(ایران تایر، شیشه فلوت اسلام آباد، تعاونی های ۳۰۹۸ و ۱۸۷۰، شربت فروکتوز و پالایشگاه آناهیتا) در استان با مجموع سرمایه‌گذاری ۵۵۶۸۹ میلیارد ریال را فراهم نماید.

۴ - مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به بررسی ۹ طرح ارسالی از استان و معرفی به بانک های عامل تسریع نماید.

۵ - مقرر شد پورهاشمی مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور اجرایی، دلایل تأخیر انعقاد قرارداد طرح ذوب‌آهن فرامان کرمانشاه با عاملیت بانک ملی با صندوق توسعه ملی را پیگیری نمایند.

۶ - به منظور اجرای صنعت خودروسازی در استان، مقرر شد شرکت ایران خودرو نسبت به اصلاح مدارک و انعقاد قرارداد با بانک صنعت معدن تسریع نموده، به نحوی که طرح یاد شده تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

۷ - مقرر شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نسبت به اجرایی نمودن طرح های مصوب در سفر مقام معظم رهبری با مشارکت آن سازمان تسریع نماید.

۸ - مقرر شد بانک های تجارت، ملت، رفاه، صادرات و کشاورزی تا پایان مهر ماه سال جاری نسبت به پرداخت مانده تعهدات خود از محل تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین در استان اقدام نمایند.

به گزارش فارس همچنین این جلسه مصوبات دیگری نیز داشت که به شرح ذیل است.

۹ - مقرر شد بانک مرکزی، بانک های عامل را موظف نماید تا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت نسبت به ابلاغ ۲۹۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی توزیع شده به شعب استانی خود اقدام نمایند.

۱۰ - مقرر شد بانک مرکزی باقیمانده منابع توزیع نشده تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال را حداکثر تا تاریخ ۹۱/۴ / ۲۵ توزیع نموده و یک نسخه از منابع یاد شده را جهت ابلاغ به استان‌ها به دبیرخانه شورا ارسال نماید.

۱۱ - با تأکید بر اولویت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال و با توجه به بند ۲ مصوبات پنجاه و هشتمین جلسه شورا، مقرر شد بانک مرکزی نسبت به توزیع بانکی منابع قرض الحسنه اشتغال تا سقف تعیین شده در مصوبه مذکور و ابلاغ به بانک‌های عامل تا تاریخ ۹۱/۴ / ۲۷ اقدام نماید.

۱۲ - مقرر شد ۲۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه مطرح در بند ۷۶ قانون بودجه سال جاری، مجزا از منابع قابل توزیع توسط شورای عالی اشتغال در نظر گرفته شود و این منابع صرفاً برای اشتغالزایی مددجویان به کمیته امداد تخصیص یابد.

۱۳ - مقرر شد در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه، بخشنامه رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کفایت یک ضامن معتبر مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار از سوی بانک مرکزی مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

۱۴ - در راستای اجرای بند ۴ مصوبه پنجاه و هشتمین جلسه شورا، مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی نسبت به ارائه راهکاری برای تعیین سهم منابع بانک های خصوصی مؤسسات مالی و اعتباری به طرح‌های اشتغالزا تسریع نمایند.

۱۵- پس از بررسی موضوع درخواست استانداری خراسان جنوبی در خصوص تسهیلات ارزی شرکت کویر تایر به منظور تغییر واحد ارز و بانک تسهیلات دهنده، واحد تسهیلات ارزی پروژه مذکور از ۴۵ میلیون دلار به ۵۴ میلیون یورو اشاره شده در مصوبه مورخ ۹۰/۸/۵ شورای عالی اشتغال اصلاح گردید ولیکن با توجه به توضیحات نماینده بانک مرکزی در خصوص درخواست تغییر بانک عامل از صنعت و معدن به سپه به واسطه مغایرت با مصوبه شورای پول و اعتبار، مورد موافقت قرار نگرفت.