به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، دادهای رسمی منتشر شده روز گذشته وزارت کار آمریکا از افزایش تعداد آمریکایی های پیگیر استفاده از مزایای بیکاری در مقایسه با هفته گذشته خبر می دهند.

بر اساس این خبر، وزارت کار آمریکا گزارش داده است که درخواست استفاده از مزایای بیکاری ۳۴ هزار نفر افزایش داشته و به ۳۸۶ هزار مورد بیکاری رسیده است؛ ‌ این رقم به معنای تقریبا ۱۰ درصد افزایش بیکاری در مقایسه با هفته پیش از آن است.

بر اساس این خبر، این میزان افزایش تعداد بیکاران آمریکایی بعد از کاهش ۲۴ هزار نفری هفته گذشته در تعداد جستجوگرایان مزایای بیکاری گزارش می شود و از آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیشترین میزان جهش را داشته است.

این میزان افزایش تعداد بیکاران آمریکایی که نشان دهنده روند اخراج کارمندان است، در شرایطی گزارش می شود که رقم آن بالاتر از پیش بینی افزایش ۳۶۵ هزار نفری است.

افزایش میزان بیکاری در آمریکا در شرایطی گزارش می شود که با وجود امیدواری رئیس جمهور آمریکا به بهبود وضعیت اقتصاد تا قبل از انتخابات نوامبر، " بن برنانکه " رئیس بانک مرکزی آمریکا ضمن اشاره به رشد قابل توجه کند اقتصاد کشور، وضعیت اقتصادی آمریکا را " ناامید کننده " توصیف و اعلام کرده که رشد اقتصاد در ماه های اخیر بدنبال بحران بدهی ادامه دار منطقه یورو و بی ثباتی حاکم در سیاست مالی آمریکا، به طور قابل توجهی کند و آهسته بوده است.

برنانکه در ارائه گزارش اقتصادی نیمه سالانه خود به کنگره آمریکا اعلام کرده است: با توجه به اینکه پیش بینی می شود رشد اقتصادی بسیار بالاتر از نرخ مورد نیاز برای جذب داوطلبان به نیروی کار نباشد، به نظر می رسد که کاهش نرخ بیکاری احتمالا به طور ناامید کننده ای کند صورت گیرد.

نرخ بیکاری فعلی در آمریکا بیش از ۸ درصد است و این در حالیست که تقریبا چهار سال از وضعیت وخیم ناشی از بحران مالی می گذرد.