به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه ساعتی پیش اعلام کرد که الکساندر اورلوف سفیر روسیه در پاریس اعلام کرده است که بشار اسد حاضر است تحت شرایطی از قدرت کنارهگیری کند.

هنوز از انتشار این خبر لحظاتی نگذشته بود که وزارت اطلاع‌رسانی و رسانه‌های سوریه اعلام کرد که این خبر کاملا نادرست است و هیچ اساسی ندارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده بود که اولوف اعلام کرده است بشار اسد با کناره‌گیری موافق است اما به شیوه متمدنانه[و دموکراتیک].

تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که سخنان منسوب به سفیر روسیه در پاریس درباره موافقت بشار اسد با کناره‌گیری کاملا " دروغ است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که یک مقام نظامی سوریه پس از انفجار اخیر دمشق و کشته شدن سران امنیتی و اطلاعاتی سوریه، هشدار داد که در چنین فضایی جنگ شایعه و اخبار نادرست علیه سوریه شدت خواهد گرفت.

در حالی که دمشق ساعات تقریبا " آرامی را می‌گذراند، شبکه‌هایی مانند العربیه و الجزیره مدعی می‌شوند که درگیری در چند نقطه دمشق در جریان است.

در حالی که صبح امروز منطقه المیدان منطقه امن و پاکسازی شده از تروریست‌ها اعلام شد، خبرگزاری رویترز نیز دقایقی پیش مدعی شد که المیدان دمشق زیر گلوله‌باران ارتش سوریه است.

همزمان معاون وزیر دفاع سوریه ساعاتی پیش اعلام کرد که وضعیت میدانی در دمشق بسیار خوب و اطمینانبخش است و بزودی اخبار خوبی منتشر میشود.