به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عوض حیدرپور نماینده شهررضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشتار فجیع مسلمانان میانمار، اظهار داشت: اکنون یک نسل کشی از مسلمانان در کشور میانمار در حال وقوع است و متاسفانه تمام مجامع حقوق بشری و سازمان ملل که ادعای دفاع از حقوق بشر میکنند، سکوت کردهاند.

وی با محکوم کردن سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل کشتار فجیع مسلمانان میانمار گفت: از آنجا که مردم این کشور مسلمان هستند، ‌ اعلام می‌کنیم که آماده ایم برای دفاع از شوکت اسلام و جان، مال و نوامیس مسلمانان در آنجا حضور یابیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق دستورات اسلامی ما موظفیم که وقتی فریاد دادخواهی مسلمانی را شنیدیم، به یاری او بشتابیم بنابراین اکنون وظیفه مسلمین است که به داد مسلمانان میانمار برسند و از حقوق آنها دفاع کنند.

حیدرپور همچنین خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت ایران موظف هستند که فریاد دادخواهی مسلمانان میانمار را بی‌پاسخ نگذارند و به یاری آنها بشتابند.

وی بر همین اساس تاکید کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به اهمیت این بحث در جلسه یکشنبه هفته آینده خود این موضوع را بررسی کرده و جمعبندی خود را به وزارت خارجه اعلام میکند تا این وزارتخانه اقدامات لازم را برای دفاع از مردم مظلوم این کشور انجام دهد و به وظیفه انقلابی و اسلامی مسلمانان در مقابل دادخواهی مسلمانان میانمار جامه عمل بپوشاند.