به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مهدی چمران افزود: تلاش برای دریافت ایدهها و آشنایی با مطالبات شهروندان در دوره اخیر مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته است و امروز خوشبختانه شاهد حضور آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در تمام عرصههای برنامهریزی، اجرا و نظارت هستیم.

وی گفت: ساختار شورایاریها و مدیریت محله فرصت مشارکت و حضور شهروندان در اداره امور شهر را به فراهم کرده و مانع از برنامه‌ریزی یک جانبه و یک سویه مدیریت شهری بر شهروندان شده است. اداره امور شهر نیازمند رای و ایده شهروندان است و دیگر نمی‌توان با برنامه‌ریزی یک‌سویه مطالبات مردم را پاسخگو بود.

چمران با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره بام(برترین ایده‌های محلی) ادامه داد: اداره امور شهر نیازمند رای و ایده شهروندان است و دیگر نمی‌توان با برنامه‌ریزی یک‌سویه مطالبات مردم را پاسخگو بود. برگزاری جشنواره بام امکانی برای دریافت و پردازش ایده‌های شهروندان به شمار می‌رود و کوتاه‌ترین فرآیند اجرایی می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: تجربه ۸ سال دفاع مقدس و تلاش برای بازسازی مناطق آسیب دیده از نبرد حق علیه باطل به درستی ثابت کرده است که مردم در اموری که به آنها واگذار می‌‌شود و مشارکت آنها برای اجرای آن ضروری است با تمام همت وارد عرصه می‌شوند و این به همه موضوعات اداره کشور و شهر قابل تعمیم خواهد بود.

وی با اشاره به اید‌ه‌هایی که به جشنواره بام ارایه شده است، گفت: ایده‌های خلاقانه و بسیاری خوبی به جشنواره بام ارایه شده بود که بررسی آنها راهکارهای مناسبی را پیش روی مدیران شهری برای حل معضلات قرار می‌دهد.
چمران از الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در تهران خبر داد و افزود: الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی یکی از ایده‌هایی است که توسط شهروندان به جشنواره بام ارایه شده است که خوشبختانه برنامه‌ریزی اجرایی آن آغاز شده و نهایت تا سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: فراهم شدن این امکان، باعث تک نرخی شدن نرخ تاکسی خواهد شد.