به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان ، افزایش قیمت جهانی نفت در پی تنشهای سیاسی بین ایران و غرب تاثیر زیادی در افزایش ده سنتی قیمت هر گالن بنزین در آمریکا در دو هفته اخیر داشته است .

بر اساس این گزارش، قیمت نفت طی روزهای گذشته تحت تاثیر اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی جهان و کاهش نگرانیها نسبت به بحران مالی و بدهی منطقه یورو افزایش یافته است. موسسه تحقیقاتی ای ای ای آمریکا اعلام کرد میانگین قیمت هر گالن بنزین در این کشور از دوم جولای تا کنون ۲ درصد رشد داشته و به بیش از ۳.۳۳ دلار رسیده است.

این در حالی است که قیمت جهانی نفت در این مدت با رشد ۱۷ درصدی روبرو شده است. قیمت نفت از ۷۸.۲۰ دلار در ۲۱ ژوئن به مرز ۹۳ دلار رسیده است. به اعتقاد کارشناسان انرژی روند صعودی قیمت بنزین در آمریکا طی هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت. قیمت هر گالن بنزین در نیویورک نسبت به اواخر ژوئن تا کنون ۴۰ سنت افزایش داشته است.

افزایش تنش در روابط ایران و غرب و تهدید ایران مبنی بر مسدود کردن تنگه هرمز تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت نفت داشته است . آغاز فصل مسافرتهای تابستانی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر رشد تقاضای انرژی در این کشور خواهد داشت .