به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه كاروليناي شمالي دادههاي مطالعه ملي پيشگيري از نارساييهاي تولد امريكا را مورد بررسي قرار دادند.

آن‌ها مشاغل نزدیک به یک هزار مرد را که فرزندی با مشکلات حین تولد داشتند بررسی کردند. این داده‌‌ها با اطلاعات به دست آمده از چهار هزار مرد که فرزندانشان به ناهنجاری‌های مادرزادی مبتلا نبودند، مقایسه شد.

محققان از یک مدل ریاضی برای تحلیل‌ خود بهره بردند و مشاغل را بر اساس قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا دیگر خطرات بالقوه به ۶۳ گروه گروه‌بندی کردند.

آن‌ها دریافتند که فقط دو سوم این شغل‌های تحلیل شده به داشتن فرزندی با نقص تولد مرتبط بودند و یک سوم آن‌ها با هیچ نوع خطر افزایش یافته ارتباط نداشتند.

مشاغل خطرناک شامل معمار و طراح، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، دندانپزشکان، آتش‌نشانان، ماهیگیران، کارگران مونتاژ خودرو، هنرمندان، کارگران تاسیسات ذوب و ریخته‌گری‌ها، کارگران معادن سنگ، بلوئرها و کاترهای شیشه، نقاشان، رانندگان قطار، سربازان و رانندگان تجاری بودند.

در این مطالعه مشاغلی نیز با نقایص متعدد مرتبط بودند که می‌توان به هنرمندان(نقص دهان، چشم، گوش، روده، جوارح و قلب)، عکاسان و پردازنده‌های عکس(غیاب یا بافت ناقص چشمی، آب‌مروارید، گلوکوم)، رانندگان(غیاب یا بافت ناقص چشم، گلوکوم) و خاکبردارها و متصدیان فضاهای باز(ناهنجاری‌های روده) اشاره کرد.

به ادعای دکتر آندرو اولشان از دانشگاه کارولینای شمالی، تعدادی از این شغل‌ها با بیش از یک نقص و در حوزه یکسان آناتومی مرتبط بودند. برای نمونه، عکاسان و پردازنده‌های عکس با سه نوع نقص مجزای چشم مرتبط بودند.

این یافته‌ها منعکس‌کننده تحقیقات دیگر مبنی بر نقش‌های پدری در آسیب جنینی بود و نتایج بدست آمده به آن‌ها در مطالعه آسیب‌های شغلی کمک خواهد کرد.

جزئيات اين مطالعه در مجله Occupational and Environmental Medicine انتشار يافته است.