به گزارش افکار نیوز به نقل از سایپانیوز مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سایپا منتهی به سال مالی ۲۹/۱۲/۹۰ امروز با حضور بیش از ۸۰ درصد از سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیر عامل، معاونین و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا برگزار شد که در آن مقرر شد مبلغ ۴۰۰ ریال سود بابت هر سهم در نظر گرفته شود.
مهندس نعمت الله پوستین دوز مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این مجمع از برنامه ریزی برای مقابله با محدودیت ها و فشارهای بین المللی بر صنعت کشور خبر داد و گفت: سایپا با درک اهمیت تولید و اشتغالزایی در کشور و انجام اقدامات زیربنایی و اصولی توانسته مشکلات و محدودیت های بین المللی را مدیریت کند.
وی اظهار داشت: در چند سال اخیر بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری فعالیت های کشور به سمت و سوی امور اقتصادی گرایش پیدا کرده و ارکان مهم کشور از اقتصاددانان و صنعت گران گرفته تا مردم عادی، امور اقتصادی، گسترش کسب و کار، تولید و سرمایه گذاری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.
پوستین دوز گفت: سایپا حفظ و ارتقا تولید ملی و جایگاه آن را به عنوان یک وظیفه در دستور کار خود قرار داده و حمایت از سرمایه گذاری در راستای گسترش صنایع داخلی را رسالت مهم خود می داند.
وی افزود: فضای کسب و کار کشور با توجه به محدودیت های بین المللی، تحریم ها و جریانات بین المللی نیازمند توجه ویژه همه است و سایپا توانسته در این فضای سخت ایجاد شده در حوزه کسب و کار بین المللی و صادرات موفق عمل کند.
وی با اشاره به تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: استکبار جهانی جنگ تمام عیاری در حوزه اقتصادی و بازار بر علیه کشور به راه انداخته و تمامی شریان ها و مکانیزم های بین المللی دست به دست هم داده اند تا کشور را دچار مشکل کنند که با برنامه ریزی های مسئولین، متخصصین و اقتصاددانان امیدواریم بتوانیم همچون گذشته از این برهه حساس نیز سربلند خارج شویم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: از آن جایی که محصولات ما بیشترین میزان داخلی سازی را دارد توانسته ایم تا حدود زیادی از آثار محدودیت های بین المللی و تحریم ها خود را مصون نگه داریم.
پوستین دوز در ادامه سایپا را متعلق نه به شخص یا گروهی خاص بلکه سرمایه تمامی مردم کشور و افتخار صنعت ایران دانست و گفت: سایپا یک میراثمیان نسلی است که متعلق به همه نسل های کشور چه در گذشته، چه در زمان حال و چه در آینده بوده و نماد بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور محسوب می شود و این میراثمیان نسلی رسالتی بزرگ را در اقتصاد کشور برعهده دارد.
وی مسئولیت اصلی سایپا را مشارکت در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این میراثمیان نسلی به عنوان یک ثروت ملی باید مورد حمایت و حفاظت همه قرار گیرد تا بتواند همچون گذشته شاداب، پرتوان و با قدرت به راه خود ادامه دهد.
وی رقابت کاذب را عاملی مخرب برای چرخه صنعت کشور دانست و تاکید کرد: از آن جایی که سایپا و ایران خودرو مکمل یک دیگر بوده و همکار و همپای هم محسوب می شوند و چرخ اشتغال، تولید و عزت ملی ایران را به حرکت در می آورند باید با رقیب پروری صحیح و ایجاد رقابت سالم زمینه های توسعه صنعت خودرو را فراهم کنیم.
پوستین دوز در ادامه صنعت خودرو را محور تمام صنایع کشور دانست و گفت: صنعت خودروسازی موتور محرک تمامی صنایع پایین دستی و بالادستی و عامل بزرگ اشتغالزایی و حفظ ثبات اقتصادی است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و همدلی هرچه بیشتر تمامی ارکان مهم کشور فضای بوجود آمده را مدیریت کنند تا ایران اسلامی همچون گذشته از تمامی مشکلات سربلند خارج شود.