به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پایگاه خبری اسلام تایمز به نقل از منابع خبری نوشت، انفجاری که دو روز گذشته در دمشق به وقوع پیوست در حقیقت توطئه بین المللی علیه ملت سوریه به شمار میآید.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: اهداف دشمنان سوریه از اجرای این توطئه تضعیف روحیه مردم و مسئولان نظامی و نیروهای امنیتی سوری بود که با اقتدار در برابر تروریست‌های مسلح اعزامی از رژیم‌های حاشیه خلیج فارس به این کشور ایستادگی می کنند.

اسلام تایمز در ادامه گزارش خود می‌نویسد: بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از منابع آگاه " هیلاری کلینتون "، وزیر خارجه آمریکا که آغاز هفته گذشته وارد خاورمیانه شد، اگر چه در ظاهر سفری دوره‌ای به مصر و سرزمین‌های اشغالی داشت، اما در حقیقت در این سفر ماموریت سری و مهم دیگری داشت که در هماهنگی با کشورهای مخالف و توطئه‌گر علیه سوریه جهت اجرای عملیات ترور وزیر دفاع و دیگر مقامات امنیتی این کشور نمود پیدا می‌کرد.

به گفته این منابع وزیر خارجه آمریکا کاملا از نشست‌های مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی عربستان سعودی، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی مطلع بود. این در حالی است که مسئولان اسرائیلی در جریان دیدار با کلینتون با قاطعیت اعلام کردند که حکومت بشار اسد در آستانه سقوط قرار دارد.

حتی فرماندهان سیاسی و امنیتی صهیونیستی تدابیر امنیتی شدید اتخاذ کردند که از جمله آن استقرار نظامیان این رژیم در مرزهای مشترک با سوریه بود. این تدابیر حدود سه روز قبل از وقوع این انفجار و در روز ورود کلینتون به تل‌آویو انجام شد.

منابع مذکور در ادامه اذعان کردند که نشست‌های محرمانه توطئه‌گران سوریه علیه بشار اسد با ریاست " بندر بن سلطان " از شاهزادگان سعودی که طی چند ساعت اخیر به عنوان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان برگزیده شد و " حمد بن جاسم " نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برگزار شد.

همچنین منابع خبری از تماس‌های محرمانه " حمد بن جاسم " با یک مقام امنیتی بلندپایه صهیونیستی حدود یک هفته قبل خبر دادند که در این تماس وزیر خارجه قطر از آن مقام صهیونیستی خواست تا اسرائیل از همه امکانات و وسایل برای فتنه انگیزی و انجام عملیات تروریستی در سوریه استفاده کند.

این منابع همچنین تاکید کردند که " سعد حریری " و " سمیر جعجع " از سران ۱۴ مارس نیز در توطئه علیه سوریه مشارکت دارند.

این انفجار تروریستی علیه مقامات امنیتی و نظامی دمشق آنقدر برای توطئه‌گران مهم بود که تصور می‌کردند، بعد از وقوع آن بی‌هیچ تردیدی حکومت بشار اسد سقوط خواهد کرد و همین موضوع هیلاری کلینتون را به منطقه کشاند، هر چند که در ظاهر سفرهایی به دیگر مناطق خاورمیانه داشت، اما در حقیقت هدف اصلی و پنهان سفر وی همان‌طور که ذکر شد، اجرای این عملیات بود.

در انفجار دو روز گذشته دمشق " سپهبد داود راجحه " وزیر دفاع و چند نفر دیگر از مقامات امنیتی و نظامی سوریه کشته شدند.

این بمب ۵۰ کلیوگرمی توسط یک انتحاری طلب در سالن محل برگزاری نشست ستاد بحران این کشور منفحر شد که در آن شماری از وزیران و فرماندهان تشکیلات امنیتی سوریه حضور داشتند.

در این انفجار همچنین"آصف شوکت" همسر خواهر "بشار اسد" و "حسن ترکمانی" دستیار معاون رئیس جمهوری سوریه نیز کشته شدند.