به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه "گاردین"، "باراک اوباما" در سخنرانی مبارزه انتخاباتی خود در شهر "فورث مایر" ایالت فلوریدا به حادثه امروز در آورورا ایالت کلورادوی آمریکا اشاره کرد و گفت: خیلی از شما امروز به اینجا برای برنامه انتخاباتی آمدید اما امروز صبح ما با خبر غم انگیزی از خواب برخواستیم که به همه ما درباره تمامی راههایی که ما را به عنوان یک خانواده آمریکایی متحد میکند، تذکر میهد.

هم اکنون، بسیاری از شما شنیدید که چند مایل خارج از شهر دنور و در شهر اورورا دست کم ۱۲ نفر کشته شدند زمانی که یک فرد مسلح به سوی آنها در یک سینما شلیک کرد.

اوباما گفت: ما ممکن است هرگز درک نکنیم که چرا فردی اقدام به کشتار هم نوع خود نظیر این حادثه می‌پردازد.

وی افزود: اینجا زمان ما محدود و با ارزش است.

اوباما ادامه داد:[پس از این حادثه] من و میشل دخترانمان را اندکی محکم تر در بغل فشار دادیم. برای والدینی که قادر به انجام این کار نیستند باید شرمنده آنها باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: روزهای دیگری برای[سخنرانی درباره] سیاست وجود خواهد داشت. من فکر می‌کنم امروز روزی است که باید دعا و تفکر کرد.

وی سخنان خود را با چند لحظه سکوت پایان داد و گفت: من از همه شما سپاسگزارم و امیدوارم که در پی حادثه امروز و همانطور که اینجا را ترک می‌کنیم اندک زمانی را برای تفکر درباره سلامتی مهمی که خداوند به ما داده، بگذاریم.

از سوی دیگر، در پی حادثه امروز در ایالت کلورادو، باراک اوباما طی بیانیه‌ای اعلام کرد: من و میشل[در پی این حادثه] شوکه شدیم و از تیراندازی وحشتناک و غم انگیز در کلورادو متاثر شدیم.

اوباما در این بیانیه افزود: ما تعهد میدهیم که هر آنکه مسئول این حادثه است را به عدالت بسپاریم و امنیت مردم خود را تصمین کرده و از کسانی که مجروح شدند مراقبت کنیم.