آیتالله بهجت طیالارض داشت
افکار نیوز - ری‌شهری: این نکته را که مرحوم آیت الله بهجت(ره) «طی‌الارض» داشتند، در زمان حیات ایشان جایی ذکر نکرده بودم اما در کتاب خودم این نکته را با سند دقیق نوشته ام.

به گزارش افکار، محمد ری شهری، شب گذشته در برنامه «این شب‌ها» با بیان نکاتی اخلاقی از بزرگان دین، اظهار داشت: برای نخستین بار در این کتاب ذکر کردم که آیت الله بهجت(ره) طی الارض داشتند و این نکته را که در زمان حیات این عالم جلیل القدر نگفته‌بودم، در این کتاب با سند دقیق ذکر کردم.

وی با بیان اینکه باید مراقب افرادی که ادعای کرامت می‌کنند باشیم و در دام این افراد گرفتار نشویم، ‌تاکید کرد: زیرا دین داری جز رعایت واجبات و ترک محرمات نیست. بارها از آیت الله بهجت(ره) دعا و توصیه می‌خواستند و ایشان هم فقط به همین نکته بسنده می‌کرد که ترک محرمات و انجام واجبات.

ری‌شهری همچنین با اشاره به اینکه دین‌داری انجام واضحات دین است، به ذکر خاطره‌ای از آیت الله بهجت(ره) پرداخت و در اهمیت نماز اول وقت گفت: از ایشان شنیدم که می‌گفتند استادشان، مرحوم آیت الله قاضی(ره) فرموده اند که «نمازهای یومیه را در اول وقت بخوانید، به همه کمالات خواهید رسید، اگر اینطور نشد مرا لعنت کنید!»

وی در این برنامه با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: در این ماه برای همه دعا کنیم بویِه برای آنها که لذت ارتباط با خدا را درک نکرده اند و اعتقادی به حضرت محبوب ندارند چرا که این افراد بدبخت‌ترین افراد در دنیا هستند.

پايان خبر/ب+