نمایش آزادانه رقص در یک به اصطلاح تئاتر!

افكار نيوز - تئاتر يكي از انواع هنر است كه ميتوان با آن به تعالي رسيد و يا به قهقرا سقوط كرد، اين روزها در تهران شاهد اجراي يك تئاتر بسيار ... هستيم.

به گزارش خبرنگار افکار، از سال گذشته تا کنون تئاتر موزیکال عروسی آبجی خانم به نویسندگی و کارگردانی صبا ملکی و بازی امیر زمانی، مجید شهریاری وعباس کریمی، نازنین بنی زهرایی، نادره شهابی و… در سالن پیام واقع در طبقه زیرین سینما فردوسی در حال اجرا و نمایش می باشد.

در این میان چند سئوال از مسئولان وزارت به اصطلاح ارشاد مطرح می‌شود:

۱ - آیا مسوولان محترم از برگزاری تأتر مذکور مطلع می باشند؟
۲ - مجوز پخش و اجرای چنین تأتری چگونه صادر گردیده؟
۳ - آیا کارشناسی که مجوز پخش را صادر نموده است متن نمایشنامه را مطالعه کرده و در جریان اختصاص بیش از پنجاه درصد از زمان ۳۰/۲ ساعته به آهنگ های لس آنجلسی و غیر مجاز بوده است؟!

یکی از مدل‌های غیر رایج اجرای تئات، تئاتر(dancing) است که گویا با زیرکی خاصی این کلمه را به فارسی موزیکال ترجمه کرده‌اند، ‌حال آنکه معنی این کلمه حرکات موزون یا رقص است و این گونه تئاتر، همراه با رقص و پایکوبی اجرا می‌شود!

با توجه به این موضوع و معضلات بسیار دیگر در زمینه فرهنگ و ارشاد، این سئوال ناخواسته به ذهن متبادر می‌شود که به کجا چنین شتابان…

یا اسلامی عمل بشود و یا پسوند اسلامی را از انتهای نام این وزارت خانه برداریم که دیگر خیالمان راحت شود!

امیدواریم مسوولان محترم پاسخگوی سوالات علاقمندان به فرهنگ و هنر و همچنین شبهات ایجاد شده برای اقشار و افکار کنجکاو جامعه باشند.

پایان خبر / +