به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،طي روزهاي اخير در حالي كه ليبرمن وزير خارجه اسرائيل ادعا مي كرد زمان مذاكرات هسته اي با ايران پايان يافته و بايد به نتيجه رسيد، باراك وزير جنگ اسرائيل تلويحا ايران را تهديد به اقدام نظامي كرد.
لیبرمن در بروکسل گفت: فکر می کنم پس از ۳ دور مذاکرات هسته ای با ایران در اسلامبول، بغداد و مسکو، اکنون مذاکرات باید خاتمه یابد و زمان عمل در مقابل ایران فرا برسد.


همزمان دان شاپیرو سفیر آمریکا در تل آویو نیز در مصاحبه با رادیو اسرائیل که به زبان عبری صورت گرفت، گفت: کشورهای غربی و آمریکا هنوز تصمیمی درباره ادامه مذاکرات اتمی با ایران نگرفته اند.


از سوی دیگر ایهود باراک در مراسم فارغ التحصیلی کالج دفاعی اسرائیل گفت: هزینه مقابله با یک ایران اتمی، بسیار بیش از حمله به تاسیسات هسته ای آن است. من به چالش ها و دشواری های موجود برای پایان دادن به برنامه اتمی ایران کاملا واقفم اما اگر ایران اتمی شود مقابله با آن بسیار پیچیده تر، پرهزینه تر و خطرناک تر خواهد بود.
او همچنین گفت: بهار عربی به تابستان اسلامی بدل شده است و این نشان می دهد که ما تنها به خودمان می توانیم متکی باشیم.
در مجموع مقامات صهیونیست با این لفاظی ها تلاش کرده اند شرایط را برای حمله به ایران مهیا نشان دهند. اما درباره این اظهارات چند ملاحظه وجود دارد. نخست اینکه پس از پایان دور اول مذاکرات در اسلامبول(دی ماه ۱۳۸۹)، این مذاکرات به مدت ۱۵ ماه به حالت تعلیق درآمد اما صهیونیست ها به رغم «وراجی» های فراوان(تعبیر نتانیاهو) نتوانستند هیچ غلطی بکنند و در واقع معضل این رژیم نه برقراری یا قطع مذاکرات، بلکه ضعف مفرط تل آویو در مواجهه نظامی با ایران است.


ثانیا صهیونیست ها همین الان هم نگرانند که سوریه و حزب الله جهت گیری چالش موجود را متوجه رژیم صهیونیستی کنند و تسویه حساب به تعویق افتاده با این رژیم اشغالگر را جلو بیندازند. این واقعیت حتی در اظهارات برخی مقامات اسرائیل نیز بیان شد.

ثالثا اولین مخالف ارتکاب خبط علیه ایران، مقامات صهیونیست هستند چنان که رادیو اسرائیل روز جمعه از قول یدیعوت آحارونوت گفت: ۴ نفر از ۸ عضو کابینه امنیتی نظامی اسرائیل، مخالف درگیری نظامی با ایران هستند. حتی شیمون پرز رئیس جمهور به عنوان مهم ترین شخصیت اسرائیلی از خط صبوری و انتظار پشتیبانی می کند.



همچنین پایگاه صهیونیستی دبکا فایل نوشت: بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل می گوید: جنگ با هر بهانه ای که باشد، ممنوع است. او نسبت به هرگونه اقدام یا ورود نظامی به درگیری های سوریه هشدار داد و از وزیر دفاع خواست از ایراد چنین اظهاراتی خودداری کند.
ژنرال بنی گانتس گفت: احتمال درگیری های سنتی و منطقه ای بسیار کاهش یافته است اگرچه خاورمیانه دچار زلزله سیاسی شدیدی شده است و بی ثباتی آن می تواند اوضاع را به گونه ای از کنترل خارج کند که حتی کسی به فکرش هم خطور نکند ولی این بدان معنا نیست که ما خطا کنیم و خود را درگیر جنگ کنیم.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل نسبت به ورود به هرگونه حمله نظامی در منطقه هشدار داد و گفت: چنین اتفاقی می تواند ما را وارد یک جنگ تمام عیار کند و از طرف های مختلف مورد حمله قرار بگیریم.


وی همچنین به توانایی های ایران و حزب الله اشاره کرد و گفت: ایران و حزب الله که از اسد حمایت قاطعی می کنند می توانند با توجه به توانایی ها و خبرگی شان به اسد کمک کنند که چگونه با تهدیدهای این چنینی برخورد کند. آنها متحدان استراتژیک اسد هستند که حتی می توانند او را از وضعیت فعلی نجات دهند.


همچنین وبسایت رادیو فرانسه در تحلیلی نوشت: اظهارات ژنرال بنی گانتس و عاموس گیلعاد(رئیس اداره سیاسی و امنیتی وزارت دفاع اسرائیل) مبنی بر مخالفت با اقدام نظامی، نشانه پیروی اسرائیل از آمریکا در زمینه سیاست صبر و انتظار مقابل ایران است.


رضا - ت تحلیلگر رادیو فردا در وبسایت رادیو فرانسه تصریح کرد: در پی سوءقصد تروریستی بلغارستان، احتمال می رفت که اسرائیل دست به تلافی جویی بزند. اما در وضعیت کنونی خاورمیانه، هر نوع اقدام عجولانه بر وخامت اوضاع می افزاید. برای اسرائیل، حمله به تاسیسات اتمی ایران پرهزینه ترین اقدام خواهد بود. در وضعیت بحرانی کنونی خاورمیانه، مبادرت به هر نوع اقدام عجولانه نظامی وخامت اوضاع را افزایش داده و «مدیریت بحران» در منطقه را دشوارتر خواهد ساخت.

یادآور می شود بهمن ماه سال گذشته پس از خطبه های تاریخی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای در نمازجمعه تهران، نتانیاهو به شکل اضطراری اعضای کابینه خود را فراخوانده و از آنها خواست از «وراجی» و «پرگویی و لفاظی» درباره تهدید نظامی علیه ایران پرهیز کنند چون این امر باعثافزایش تهدیدها علیه اسرائیل می شود.


يادآوري اين نكته نيز شايسته است كه قدرت واقعي -ناتواني- ارتش رژيم صهيونيستي به طور روشن در دو جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه آشكار شده است.