به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، از آنجا که همواره یکی از مهمترین علل تردد مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی و بانکها، دریافت فهرست مکالمات، صورتحساب، قبوض المثنی و نیز پرداخت وجوه قبوض بوده است، از سال ۸۴ سرویس پیامرسان (۱۸۱۸) راهاندازی شد که با استفاده از آن، مشترکان میتوانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری هزینه قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.
چندی پیش نیز رییس اداره تحقیقات، مطالعات اجتماعی و ارتباطات مردمی با بیان این مطلب گفت: در سال ۹۰ حدود ۲۱ میلیون و ۱۸۲ هزار قبض تلفن ثابت از طریق غیرحضوری پرداخت شد و این پرداختها غیرحضوری در پایان سیکل ششم به ۹۰ درصد مجموع قبوض رسید که رشد ۶ درصدی را داشته است.
وی افزود: آمارها نشان میدهد در بین روشهای پرداختی، پرداخت از طریق دستگاه POS با ۲۸ درصد بیشترین میزان و دستگاههای ATM با ۲۶/۵ درصد و سامانه ۱۸۱۸ با ۱۸ درصد رتبه دوم و سوم را دارند.
وی همچنین به پرداختهای سامانه ۱۸۱۸ در استان البرز اشاره و اظهار کرد: در دوره پایان سال ۹۰ حدود ۹۲ درصد قبوض تلفن ثابت در استان البرز از طریق غیرحضوری پرداخت شده که در مقایسه آمار پرداختهای سامانه ۱۸۱۸ دوره اول و ششم، رشد ۶۲ درصدی را شاهدیم که نشان از استقبال خوب مردم استان البرز برای پرداخت از این سامانه دارد.
بذرافشان تصريح كرد: در بين روشهاي پرداختي غيرحضوري در استان البرز روش پرداخت از طريق تلفن بانك و دستگاههاي POS بيشترين پرداختها را داشته و دستگاههاي ATM با ۲۱ و سامانه ۱۸۱۸ با ۱۵ درصد در جايگاه بعدي قرار دارند.
شناسه خبر:
۱۲۷۳۷۶
تاثیر سامانه ۱۸۱۸در پرداختهای غیرحضوری
براساس آمارهای موجود، پرداخت از طریق سامانه ۱۸۱۸ در سیکل اول ۶۱۴ هزار و ۳۶۱ مورد پرداختی بوده که این آمار در سیکل ششم منتهی به پایان سال ۹۰ به ۸۰۰ هزار و ۳۷۲ مورد پرداختی رسید که رشد ۳۰ درصدی را نشان میدهد.
۰