به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بسیاری از ویژگی های جدید سیستم عامل مک " شیر کوهستان" (Mountain Lion ) نرم افزارهای رایانه های رومیزی اپل را بیشتر از همیشه به نرم افزارهای آی فن و آی پد نزدیک کرده است.

این نرم افزار جدید برای افرادی که نسخه قدیمی تر سیستم عامل مک اپل را داشتند ۲۱.۶۶ دلار هزینه خواهد داشت.

فیلیپ شیلر نایب رئیس ارشد بازاریابی جهانی اپل گفت: کاربران به ویژگیهای جدید سیستم عامل شیر کوهستان علاقمند می شوند و درمی یابند که دانلود کردن و نصب کردن آن از فروشگاه های برنامه های اجرایی مک چقدر ساده است.



سیستم عامل جدید اپل برای صاحبان نسخه های قبلی سیستم عامل مک ۲۱.۶۶ دلار هزینه خواهد داشت و درحال حاضر قابل دانلود است

این سیستم عامل برنامه iCloud را در ویژگهای جدید خود قرار داده و درمیان آن ویژگیها می توان به تنظیمات ساده آن اشاره کرد. با به روز کردن نسخه های قبلی مک اطلاعات مهم کاربر به روز می ماند و دسترسی از طریق آن به تمام دستگاه ها و ویرایش اسناد، یادداشت برداری، نوشتن لیست یادآوری ها ساده خواهد بود.



سیستم عامل " شیر کوهستان " به سیستم عامل های آی فن و آی پد بسیار نزدیک است و ویژگی هایی دارد که آن را بیشتر به دستگاه های دارای سیستم عامل iOS نزدیک می کند که در میان آن می توان به نرم افزار ارتباطی iMessage برای آی فن اشاره کرد.

فیلیپ شیلر یادآور شد: سیستم عامل مک به سرعت برای رایانه ها درحال رشد است.

شیر کوهستان، نسخه جدید از سیستم عامل اپل ساده تر و به آی فن و آی پد شبیه تر است

درمیان ویژگیهای جدید این نرم افزار که میان سایر دستگاه های اپل مشترک است می توان به نرم افزار مرکز بازی اشاره کرد که اکنون بخشی از این سیستم عامل است.