به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، شايد شما هم جزو مشتركاني باشيد كه افرادي ضمن تماس با شما خود را نماينده شركت ايرانسل يا همراه اول معرفي و ميخواهند كه شمارهاي كه مشابه شماره همراه اول و يا ايرانسل شماست را از آنها خريداري كنيد.

اپراتور دوم تلفن همراه طی دو سال گذشته با اعلام اطلاعیه‌هایی در این باره به مشترکان خود هشدار داد که هرگونه تماس از سوی افراد با ذکر نام ایرانسل، جعل نام این شرکت است و مشترکان به تماس‌های وارد‌شده توجه نکنند.

مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل درباره‌ی تماس‌هایی که با عنوان ایرانسل برای فروش شماره مشابه گرفته شده و در هفته‌های اخیر بیش از گشته شده‌اند گفت: ایرانسل هیچ‌گاه مدل بازاریابی تلفنی برای ارائه‌ی سیم‌کارت‌های خود نداشته است و تماس‌‌های فوق سوی این شرکت و مورد تایید ایرانسل نیست.

به گفته آرش کریم بیگی، ایرانسل تا به حال در چهار نوبت و برای نخستین بار در ایران، سرویس شماره طلایی را برای انتخاب شماره دلخواه به متقاضیان عرضه کرده است.

وی تصریح کرد: کلیه‌ی شماره‌های ایرانسل شامل هر نوع از پیش‌شماره‌های این اپراتور، چه شماره‌های رند و چه شماره‌های معمولی در ایرانسل به یک قیمت فروخته می‌شوند و بهای هیچ شماره‌ای به دلیل پیش شماره و یا گلچین بودن آن برای متقاضی تعرفه بیش‌تری را شامل نمی‌شود.

او تاکید کرد: تماس‌های فوق از سوی ایرانسل نبوده و مورد تایید این شرکت نیست و اپراتور دوم پیش از این درباره این تماس‌ها به شهروندان هشدار داده است.

ایرانسل در صورتیکه به هر دلیلی نیاز داشته باشد با مشترکین خود تماس بگیرد، این تماس را منحصرا از طریق شماره ویژه ۰۹۳۵۱۰۰۰۰۰۰ برقرار می‌کند. ضمن آنکه در پیام‌های کوتاه ارسالی از سوی ایرانسل بجای شماره موبایل از کدهای ویژه کوتاه چهار رقمی استفاده و یا بجای شماره فرستنده عبارت irancell درج می‌شوند.

اگر هم مشترکین در این زمینه با سوال یا ابهامی مواجه شدند یا مایل بودند صحت هویت تماس یا نماینده ای را بررسی کنند میتوانند علاوه بر امکان مراجعه به وبسایت ایرانسل به نشانی www. irancell. ir، از طریق تماس با شماره ۷۰۰ از خطوط ایرانسل و یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط صحت موضوع را از کارشناسان مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل جویا شوند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سیم‌کارت اعتباری دوقلوی ایرانسل به همراه ۲هزار تومان اعتبار اولیه برای سیم‌کارت اصلی و ۲۰۰تومان اعتبار اولیه برای سیمکارت هدیه به مبلغ ۵هزار تومان، سیم کارت دائمی ایرانسل به مبلغ ۱۲۰هزار تومان و سیمکارت پیام رسان اعتباری به همراه هزار تومان شارژ اولیه به مبلغ ۴هزار تومان عرضه میشوند.

بهای سیم‌کارت بسته بازگشت ایرانسل هم ۲هزار تومان است. سیم کارت اعتباری میکرو ایرانسل با ۳هزار تومان اعتبار اولیه ۱۰هزار تومان، سیم کارت دائمی میکرو ۱۲۰ هزار تومان و بسته بازگشت میکروسیم ایرانسل ۳هزار تومان است. بهای سیم کارت دیتای دائمی ایرانسل نیز ۵۰ هزارتومان است.

به گزارش ایسنا، در صورتی که فروشنده برای فروش سیم‌کارت‌ها تحت هر عنوان مبلغ اضافی برای فعال‌سازی یا ثبت نام سیم‌کارت اخذ کند، تخلف کرده و مشترکان می‌توانند یا به شرکت ایرانسل یا به سازمان تعزیرات شکایات خود را اعلام کند.

اما درباره مشترکان همراه اول؛ علی حمیدی - مدیر کل مشتریان شرکت ارتباطات سیار به ایسنا گفت: طرح گلچین برای همین منظور درنظر گرفته شد که افراد می‌توانند شماره‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

وي تاكيد كرد: همراه اول فروش و تماس از طريق اين شركت براي ديگر اپراتورها را تكذيب ميكند و در صورت بروز چنين مشكلي، با اين افراد برخورد خواهد شد.