به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "اسماعیل هنیه" در مصاحبه با روزنامه "فلسطین" گفت که نشست هیئت دولت منتخب فلسطین با مرسی از لحاظ زمان و محتوا خاص بوده است بویژه اینکه این دیدار پس از گذشت ۶ سال از محاصره سیاسی تحمیلی "حسنی مبارک" رئیس جمهور مخلوع مصر صورت گرفت.

وی افزود: این دیدار از لحاظ زمانی که پس از انقلاب ۲۵ ژانویه انجام شد دارای اهمیت است و از لحاظ محتوا نیز ما پرونده‌های فلسطینیان و آنچه را که ملت فلسطین با آن مواجه است اعم از درد و رنج، تعقیب، یهودی‌سازی قدس، تغییر چهره و هویت قدس و مشکلاتی که کرانه باختری اعم از شهرک‌سازی، احداثدیوار و یورش‌ها با آن روبروست، مورد بررسی قرار دادیم.

هنیه تصریح کرد: ما در این دیدار در مورد مشکلات نوار غزه اعم از محاصره، بحران سوخت و برق، تردد فلسطینیان، بازسازی غزه و اوضاع بهداشتی بحثو گفت‌وگو کردیم.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین گفت که گذرگاه مرزی رفح با سیاست جدید فعالیت خواهد کرد و مردم نوار غزه شاهد تغییراتی در عملکرد این گذرگاه و زمان‌های سفر خواهند بود.

وی اظهار داشت: دیدار با مرسی دیداری تاریخی بود که در زمان تاریخی رخ داد که بیانگر حمایت مصر و ملت آن از ملت فلسطین و مسائل آن است و نشان می‌دهد که ملت مصر ملت فلسطین را محترم می‌شمارد.

هنیه همچنین دیدار با مرسی را اصلاح مسیر رژیم سابق مصر برشمرد و از گفتوگوهای انجام شده در این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدواریم ملت فلسطین نتایج این دیدار را شاهد باشند.