به گزارش افکار نیوز،آيتالله محمدعلي تسخيري در گفتوگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: ماه رمضان يك اردوي جهاني تربيتي است كه خداوند براي تمام مسلمانان فراهم كرده كه وارد اين اردوي الهي شوند و سر سفره ضيافت الهي بنشينند و خود را تربيت كرده و انسانيت خود را قويتر كنند.

وی با بیان این‌که «ماه رمضان فرصتی است تا انسان تاکید کند که در خط انبیاء و مسیر تحقق تکامل اسلامی قرار بگیرد» افزود: همه اخلاق اسلامی، اخلاص، ‌ عواطف انسانی، انفاق و جهاد در رمضان تجلی می‌یابد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام یادآور شد: ماه رمضان ماه قرآن است و این پیام را می‌دهد که حمل قرآن نیاز به تربیت نفس و تقویت اراده انسان دارد و روزه‌داری تربیت انسان برای تقویت اراده خود در سایه رضای الهی و تقرب الی‌الله است.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به این‌که «همه این ویژگی‌ها در کنار دعا و احساس نیاز انسان به خداوند و لطف او در تربیت او دخیل است» تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی برای گرفتن جوایز الهی است. این ماه دنیایی از تربیت و اردویی برای تربیت احساسات انسان و رابط بین عواطف و احساسات او است.

وی همچنین با بیان این‌که «ماه رمضان پیام‌های زیادی برای امت اسلامی دارد» گفت: اولین و مهمترین پیام ماه رمضان این است که باید امت اسلامی حامل قرآن باشد و حمل قرآن به معنای اجرای تعالیم آن و رساندن این تعالیم به کل بشریت است و این نیاز به صبر، تحمل و اراده قوی دارد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یکی از پیام‌های دیگر ماه رمضان این است که باید عقاید و عواطف انسان هماهنگ و منسجم باشد یعنی انسان نمی‌تواند مدعی اعتقاد به توحید و اسلام باشد اما اخلاق اسلامی را در وجود خود زنده نکند، همانطور که در آن ذکر شده که هر کسی که عاطفه ندارد و یتیم را آزار می‌دهد و مسکین را اطعام نمی‌کند آن فرد تکذیب‌کننده به دین است.

آيتالله تسخيري در پايان تاكيد كرد: اميدواريم خداوند كمك كند در اين ماه گوش شنوا و دل آگاهي داشته باشيم تا بتوانيم پيامهاي والاي ماه رمضان را دريافت كنيم.