به گزارش افکار نیوز،محمد زارعپور که در محل برگزاری بازیهای المپیک لندن به سر میبرد در گفتگو با مهر، از شرایط پینگپنگبازان المپیکی این رشته در آستانه آغاز رقابتهایشان ابراز رضایت کرد و اظهارداشت: خوشبختانه هیچ موضوع نگران کنندهای در مورد عالمیان و شهسواری وجود ندارد. آنها در آمادگی کامل به سر میبرند.

وی با اشاره به قرعه کشی مسابقات تنیس روی میز بازی‏های المپیک و مشخص شدن حریفان نمایندگان ایران در روز نخست این رقابت‎ها، خاطرنشان کرد: نوشاد عالمیان پس از استراحت در دور نخست باید به مصاف برنده دیدار بازیکن استرالیایی چینی الاصل و توگو برود. نوشاد شانس زیادی دارد که بتواند این بازی را ببرد و یک مرحله صعود کند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه اولین حریف ندا شهسواری قهرمانی آفریقا را دراختیار دارد، یادآور شد: البته شرایط آمادگی ندا شهسواری هم برای برگزاری این بازی خوب است اما به هر حال حریف شهسواری در رنکینگ جهانی اختلاف زیادی با وی دارد و قطعا با تجربه‎‏های بین المللی زیاد به لندن آمده است در حالیکه این برای نخستین‏بار است که یک پینگ‎پنگ‏باز زن ایرانی سهمیه المپیک کسب کرده است.

زارع‎پور با بیان اینکه در مجموع به عملکرد خوب و رضایت بخش پینگ‎پنگ‏بازان ایران در بازی‏های المپیک لندن خوش‏بین است، به نتیجه گیری نمایندگان تنیس روی میز ایران در ادوار گذشته بازی‏های المپیک اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ یک از پینگ‎پنگ‏بازان ایرانی در جریان بازی‏های المپیک صاحب پیروزی نشده‎اند. بنابراین در صورتی که هر یک از دو نماینده ایران بتواند امروز شنبه در رقابت‏های خود پیروز شود، یک رکورد تاریخی را رقم زده و نامش به عنوان اولین پینگ‏پنگ‏باز برنده المپیک ثبت می‏شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: امید زیادی داریم که بازیکنان تنیس روی میز ایران و به خصوص نوشاد عالمیان بتوانند تا چند مرحله صعود کند اما در هر صورت با توجه به اینکه تنیس روی میز ایران هیچ برد المپیکی ندارد، برای پیروزی آنها در این دوره از بازی‎های المپیک پاداش ویژه در نظر گرفته‎ایم که متعاقبا اعلام می‏شود.

زارع‎پور به روند تمرینی بازیکنان تنیس روی میز ایران طی چند روز گذشته که در لندن حضور داشته‏اند، اشاره کرد و گفت: دوشنبه گذشته که بازیکنان وارد لندن شدند استراحت کردند اما بعد از آن جلسات تمرینی خود را ادامه دادند. تمرینات بازیکنان در همان ورزشگاه محل برگزاری مسابقات یعنی ورزشگاه Excel برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: در واقع بازیکنان هر روز برای تمرین دهکده بازی‏ها را ترک می‏کنند اما این رفت و آمد خسته کننده نیست چون سرویس ایاب و ذهاب ورزشکاران به خوبی در دسترس است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان از وضعیت غذایی در نظر گرفته توسط مسئولان برگزارکننده بازی‏های المپیک نیز ابراز رضایت کرد. در کل اینکه میزبان لندن حداقل تا به امروز بدون مشکل بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‏امین دوره بازی‏های المپیک تابستانی امشب با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز می‎شود. رقابت‏های تنیس روی میز از روز شنبه آغاز خواهد شد.