به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از تودی زمان نوشت: "رجب طیب اردوغان" روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در لندن ادعا کرد: جامعه بین المللی باید برای مقابله با ارتش بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در نزدیکی شهر حلب و تهدیدات دولت برای استفاده از تسلیحات شیمیایی آماده باشد.

اردوغان پنجشنبه گذشته به دعوت دیوید کامرون راهی لندن شد و قرار است از نزدیک بازیهای المپیک ۲۰۱۲ را دنبال کند.

نخست وزیر ترکیه افزود: نمی توانیم تنها نظاره گر خشونت ها در سوریه باشیم و شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب باید قدمهای هماهنگی را در سوریه بردارند.

کامرون نیز به نوبه خود در ادامه فرافکنی ها درباره اوضاع سوریه ادعا کرد: ترکیه و انگلیس نگران برخی از اقدامات واقعا وحشتناک دولت اسد در نزدیکی و خود شهر حلب هستند.

نخست وزیر انگلیس نیز مدعی شد: این امر کاملا غیر قابل قبول است. رژیم سوریه نامشروع است و باید به خشونت ها و آنچه که در این کشور رخ می دهد، پایان دهد.

شهر حلب از چند روز پیش شاهد درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و گروههای تروریستی مجهز به پیشرفته ترین سلاحهای ترکی و غربی است، به گفته یک منبع دیپلماتیک عرب، هدف محور ضد سوری، سیطره بر حلب و اعلام آن به عنوان منطقه امن است.

این منبع گفته است اردوغان نخست وزیر ترکیه به مخالفان سوری اطلاع داده است کشورش از پناهندگان سوری به ویژه پس از درگیریهایی که اخیرا میان آنها و پلیس ترکیه رخ داد، و نارضایتی پناهندگان از کمبود خدمات، به تنگ آمده و برای انتقال آنها به داخل سوریه پس از ایجاد منطقه امن در حلب و اطراف آن برنامه ریزی می کند.

این منبع فاش کرده است ترکیه، هزاران فرد مسلح را از مرزهای خود به حلب اعزام کرده و از تمام تروریستهای موجود در ادلب هم خواسته است به دوستان خود در حلب کمک کنند، ترکیه سلاحهای فوق العاده پیشرفته ای از جمله موشکهای حرارتی و موشکهای ضد هواپیما در اختیار تروریستها قرار داده است و همچنین از برخی خبرنگاران خارجی خواسته است تروریستها را در داخل حلب همراهی کنند، تا اخبار دروغی مبنی بر سیطره تروریستها بر برخی مناطق حلب را برای آشفته کردن دولت سوریه پخش کنند .