به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، در آوریل ۲۰۱۱ بیش از ۶۰ درصد از کاربران تلفنهای همراه هنوز هم با وجود داشتن تلفنهای جدید ترجیح می دادند تلفنهای قبلی خود را نیز نگاه دارند.

در آوریل امسال این تعداد به ۵۰ درصد کاهش یافت و از سوی دیگر تعداد کاربرانی که تلفنهای خود را به تلفنهای هوشمند ارتقا دادند از ۳۸ درصد به ۴۷.۵ درصد در همین دوره رسید.

درحال حاضر پذیرش تلفنهای هوشمند و اقبال عمومی نسبت به آنها در بالاترین سطح خود قرار دارد و براساس اظهارات کارشناسان این امکان جود دارد که ظرف چند ماه آینده تعداد افرادی که تلفن خود را به تلفن هوشمند ارتقا دهند از تعداد افرادی که از تلفنهای همراه بدون امکانات استفاده می کنند، بیشتر شوند.


تعداد کاربرانی که تلفنهای عادی خود را به تلفنهای هوشمند ارتقا می دهند و سیستم عامل اندروید را برای آن انتخاب می‌کنند رو به افزایش است

از سوی دیگر، براساس اعلام comScore سیستم عامل اندروید انتخاب اول کاربران جدید است. comScore یک شرکت اینترنتی تحلیلی است که اطلاعات بازار و تحلیلهایی درباره شرکتها، سازمانها و انتشاراتهای بزرگ دنیا ارائه می کند.

درحال حاضر آمار نشان می دهد که ۶۱.۵ درصد از کاربران جدید تلفنهای هوشمند در ماه آوریل سیستم عامل اندروید را برای تلفنهای خود انتخاب کرده اند، درحالیکه ۲۵.۲ درصد از آنها از آی فن استفاده می کنند، ۷.۱ درصد از ویندوز موبایل استفاده می کنند و تنها ۴.۸ درصد بلک بری دارند.

می توان علت محبوبیت اندروید را به این حقیقت نسبت داد که تعداد تلفنهای همراهی که سیستم عامل اندروید دارند نسبت به سایر سیستم عاملها بیشتر است. بسیاری از کاربران صرفا به دنبال استفاده از امکانات سیستم موقعیت یابی ماهواره ای(GPS) و ایمیل در تلفنهای خود هستند و به طور خاص به ویژگیهای اکثر مدلهای گرانقیمت اندروید یا آی فن ۴S علاقمند نیستند.




یک تلفن ارزان قیمت مبتنی بر اندروید ممکن است علاقمندانی را که به دنبال آخرین سخت افزارها هستند را راضی نکند اما برای بسیاری از مصرف کنندگان متقاعد کننده است.

جدا از این تحقیقات شرکت تحقیقات رسانه ای Nielsen نیز اعلام کرده است که دو سوم تمام تلفنهایی که در ایالت متحده آمریکا خریداری شده اند تلفن هوشمند هستند.

اکنون به نظر می رسد که یک سوم باقی مانده نیز موضوع تحقیقات comScore بوده است و قرار است تعداد آنها کمتر از گذشته شود.