به گزارش افکارنیوز، محمدیوسفی در گفتگو با مهر درخصوص تغییرمتولی توزیع گوشت مرغ که قرار بود تا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برعهده اتحادیه ها و تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد، اظهارداشت: ظاهرا امروز بخشنامه تغییر مسئولیت توزیع مرغ با نرخ دولتی ۴۷۰۰ تومان از سوی مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است اما هنوز این بخشنامه به دست ما نرسیده است.

وی اضافه کرد: درصورتی که وظیفه توزیع مرغ با نرخ دولتی ۴۷۰۰ تومان برعهده اتحادیه ها و تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد، بسیاری از مشکلات فعلی برطرف خواهد شد.

جزئیات تفاهم نامه جدید تحویل نهاده ها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی درخصوص وضعیت کنونی تامین نهاده ها برای تولید کنندگان عنوان کرد: براساس تفاهم نامه ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده، قرار است تا یکی دو روز دیگر نهاده کنجاله سویا را با قیمت ۱۰۵۰ تومان مستقیما از واردکنندگان دریافت و بین مرغداران توزیع کنیم.

وی درعین حال تصریح کرد: البته انجام این کار منوط به نظارت و تائید مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت است به طوریکه واردکنندگان با اطلاع آنان نهاده ها را در اختیار اتحادیه ها و تشکلهای پرورش مرغ گوشتی خواهند گذاشت.

این فعال بخش صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور افزود: با این اقدام موضوع تحویل یک کیلوگرم گوشت مرغ در ازای کنجاله سویا منتفی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری در حدود ۴۴۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار درحدود ۷۰۰۰ تومان است، ابراز امیدواری کرد که قیمت گوشت مرغ طی روزهای آینده به کمتر از ۶۰۰۰ تومان برسد.