به گزارش افکارنیوز، جعفر قرائتي ستوده در گفتگو با پارس نيوز با بيان اينكه قيمت مصالح اصلي ساختماني افزایش زیادی داشته است گفت: بسياري از واردكنندگان مصالح ساختماني به دليل افزايش قيمت ارز و دلار و از همه مهم تر تحريم ها با مشكلات بسياري روبه رو شده اند.

وی ادامه داد: روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ کیلوآهن آلات و ۳۰ تا ۴۰ متر میلیگرد در ساخت وساز ساختمان ها استفاده می شود.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با اشاره به اینکه قیمت های جهانی مصالح ساختمانی رو به افزایش است افزود: بسیاری از وارد کنندگان مصالح ساختمانی نیز با مشکلات بسیاری در این زمینه روبه رو شده اند.

به گزارش پارس، قرائتی در ادامه تصریح کرد: قیمت فولادر ابتدای سال ۱ هزار تومان به فروش میرسد اما در حال حاضر قیمت‌ آن به ۱۶۰۰ تومان رسیده است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان اظهار داشت: مواد اولیه آنها از کشورهای خارجی تامین می شود بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

قرائتی ستوده، با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح بر ساخت و ساز مسکن تاثیرگذار است گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در همان ابتدا اثرگذار نیست بلکه یک سال بعد از آغاز ساخت و ساز مشخص می شود.

وی ادامه داد: قیمت مصالح ساختمانی تولید داخل بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش و مصالح ساختمانی تولید خارجی که مواد اولیه آنها از خارج کشور تامین می شود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در ادامه تصریح کرد: عدم برنامه ریزی صحیح و کنترل نداشتن بر قیمت ها موجب افزایش بی رویه تمام شده قیمت مسکن شده است.

قرائتی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح و کنترل مناسب و ارائه تسهیلات لازم می توان مانع از افزایش بی رویه قیمت مسکن شد.

وی یادآور شد: افزایش بی رویه قیمت مسکن موجب ایجاد رکود در این بازار و کاهش خرید و فروش ساختمان در حال حاضر شده است.