به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مجله "همشهری اقتصاد" در شماره مردادماه خود در پروندهای ویژهای به بررسی عملکرد بورس ایران در چهارماهه اول امسال پرداخته و در این باره گزارشها و گفتگوهایی از کارشناسان منتشر کرده است.
گزارش ویژه آماری همراه با جداول از وضعیت رفاهی خانوار پس از هدفمندی یارانه‌ها در این شماره مجله همشهری اقتصاد خودنمایی می‌کند. این مجله در شماره مردادماه خود با بررسی تاثیر یارانه نقدی ۲۰ ماهه بر فقیرترین دهک درآمدی، در این باره گفتگویی هم با یک اقتصاددان با تیتر " یارانه را بین پدر و مادر تقسیم کنید "، داشته است.

همشری اقتصاد در شماره مردادماه به مناسبت هفتمین سال درگذشت مرحوم میرمصطفی عالی نسب پرچمدار تولید ملی(تئوریسین اقتصادی در زمان جنگ تحمیلی و مردی که ۷۰ سال از عمر خود را وقف صنعت کرد)، گفتگویی با فرزند و داماد وی درباره ناگفته‌هایی از زندگی او منتشر کرده است.

در شماره جدید همشهری اقتصاد مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه پیشرفت و عدالت و همچنین اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته و گفتگوهایی با برخی اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس انجام شده است.



همشهری اقتصاد در شماره مردادماه نگاهی ویژه به آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران - شمال و وعده‌های توخالی در این باره داشته و از احتمال دادگاهی شدن این پرونده پرده برداشته است.

" کاهش قدرت خرید کارمندان و کارگران "، " جولانگاه میوه های خارجی در پایتخت کجاست "، " بحران معطلی گاز برای ۷۰ هزار واحد مسکونی پرند "، " نفت تحریم نمی‌شناسد "، " طرح خانه نشینی کارمندان نیمه کاره ماند "، " دلایل تاخیر ورود نسل سوم موبایل "، " قیمتها با بیگر و ببند پایین نمی‌آید "، " دست دوم‌ها در بازار خودرو حکمرانی می‌کنند " و " چرا بخش خصوصی اوراق مشارکت منتشر نمی‌کند "؛ عنوان چندین گزارش محوری همشهری اقتصاد در شماره مردادماه است.
همچنین در این شماره گزارش‌هایی با عناوین " سهم مسکن از دخل خانوار "، " ۱۰ گوشی موبایل پرفروش در بازار "، " تولید در منگنه سیاست‌های پولی "، " جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس "، " احضارهای پیاپی به هیئت انتظامی بانکها "، " آیا اوباما یک ولخرج بزرگ است؟ "، " سبد مصرفی خانوار آب رفت "، " بیکاری پنهان در بخش کشاورزی " و " خودروی ملی با الگوی مرسدس "، منتشر شده است.

آثار و گفتگوهایی از مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت، اکبر ترکان وزیر اسبق راه، فرشاد مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، محمد خوش‌چهره استاد بازنشسته دانشگاه تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف، محمد حسین ادیب استاد دانشگاه، حسین نجایت عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عبدالعلی صاحب محمدی مدیرعامل راه آهن در شماره مرداد ماه همشهری اقتصاد منتشر شده است.

شماره مردادماه همشهری اقتصاد در ۲۳۰ صفحه و به قیمت ۲۵۰۰ تومان به روی دکههای روزنامهفروشی آمده است