به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محمود حسین پور ظهر شنبه در جلسه ای با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: در شهرستانهای جاسک، میناب و بشاگرد در جمعیتی خاص از مناطق روستایی با آزمایش های صورت گرفته ابتلا به هپاتیت نوع A بر اثر آلودگی منابع آب براثر عدم توجه به میزان کلر استاندارد و شکستگی لوله های انتقال آب مشخص شد.

وی ادامه داد: بیماریهای منتقله از آب آلوده در فصل تابستان بیشتر می شود که انواع بیماری های اسهالی و روده ای ناشی از بیماریهای منتقله از آب است که بیشترین نگرانی از بیماری هپاتیت نوع A و وبا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به طغیان بیماری هپاتیت نوعA در شرق استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: از اوایل سال جاری بیشترین نوع بیماری منتقله از آب آلوده که در شهرستانهای جاسک، میناب و بشاگرد مشاهده شد، هپاتیت نوعA بود که تاکید می شود آب و فاضلاب روستایی کلززنی آب در مناطق روستایی را با نظارت و حساسیت ویژه ای انجام دهد.

حسین پور بیان داشت: در شهرستان جاسک ۳۲۱ نفر به هپاتیت نوع A مشکوک بودند که در نهایت با آزمایش های صورت گرفته ۲۷ نفر دچار بیماری هپاتیت نوع A بودند که بر اثر استفاده از آب آلوده مبتلا شده بودند که بیشتر این افراد زن و در سنین ۱۶ تا ۳۰ قرار داشتند.

وی اضافه کرد: درشهرستان میناب نیز ۳۰ نفر به بیماری هپاتیت نوعA مبتلا شدند که در سنین ۱۶ تا ۳۰ سال قرار داشتند و جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۱۴۵ نفر در معرض خطر قرار داشتند که با مداخله سریع این بیماری کنترل شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین با اعلام ابتلای هشت نفر به بیماری هپاتیت نوعA در شهرستان بشاگرد در بین سنین پنج تا ۹ ساله ، اظهار داشت: نظارت بر کلرزنی با توجه به این نکته که کلر در مبدا باید دو میلی گرم و در مقصد و دریافت مردم یک میلی گرم باشد باید انجام شود و همچنین نظارت بیشتری بر وری چاه ها آب شرب و ترمیم لوله های شکسته در روستاها صورت بگیرد