به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دكتر عبدالحميد احمدي، از پخش نشدن مراسم افتتاحيه انتقاد كرد و به سه نكته از گشايش بزرگترين رويداد ورزشي جهان اشاره كرد. در اين يادداشت آمده است:

- نکته اول: ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک در سخنرانی افتتاحیه بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن، ایجاد " فرصت برابر " در ورزش برای مردان و زنان را یکی از دستاوردهای مهم این بازی ها برشمرد و از اینکه برای نخستین بار در کاروان ورزشی تمامی ۲۰۴ کشور حاضر در المپیک، زنان نیز حضور فعالی دارند اظهار خوشنودی کرد.

براین اساس می توان المپیک ۲۰۱۲ لندن را نقطه عطفی برای به ثمر نشستن تمامی تلاش هایی که برای حضور زنان در عرصه ورزش صورت گرفته دانست. این مسئله به ویژه برای زنان کشورهایی که به دلیل رعایت موازین فرهنگی و اعتقادات مذهبی همواره با محدودیت هایی از سوی برگزارکنندگان رقابت های ورزشی مواجه بوده اند می تواند یک موفقیت قابل توجه به حساب آید. و پیام روشن آن به جهانیان و مردم ناظر بر این رویداد مهم فرهنگی ورزشی آن است که می توان بدون آن که نیاز به " همرنگ با جماعت شدن " باشد و با حفظ ارزش ها و معیارهای دینی و فرهنگی می توان عرصه های دشوار و به ظاهرغیرقابل نفوذ را طی کرد و البته به نتیجه نیز رسید.

- نکته دوم: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت بازی های المپیک لندن ضمن تاکید " بر نقش ورزش در ترویج صلح، گفتگو و توسعه " از تمامی کشورهای جهان خواسته است که " به پیام صلح‌جویانه مسابقات المپیک توجه کرده و صلح و همسازی را جایگزین تفاوت و دشمنی نمایند ". دبیرکل سازمان ملل متحد با خاطرنشان کردن " قدرت ورزش و فعالیت بدنی در امور مهمی چون سلامت و تعلیم و تربیت در جهت برخورداری از جوامعی فراگیر و بردبار، تلاش جمعی همه کشورها را در این جهت خواستار شده است.

این اظهارات از یک سو به جایگاه بی بدیل نهاد ورزش به عنوان یک نیروی عظیم پیوند دهنده ملت ها در صحنه جهانی و عاملی برای رفع تخاصم و توسعه صلح و دوستی اشاره داشته و از سوی دیگر ضعف و ناکارآمدی دستگاههای دیپلماسی بین المللی در جهت ایجاد صلحی فراگیر در بین کشورها را بازگو می کند. و بدیهی است که بیان چنین دیدگاهی از سوی یک مقام سیاسی بین المللی آن هم در جایگاه دبیرکلی سازمان ملل نمی تواند فقط یک تعارف صرف باشد. به واقع نقشی که امروز ورزش و رویدادهای ورزشی در حل مسائل داخلی و بین المللی کشورها ایفا می کند برهیچ کس پوشیده نیست و براین اساس هرچه برای تقویت تهاد ورزش و ایجاد ساختاری عقلانی و تخصص محور در آن انجام شود یک سرمایه گذاری شایسته و امر به معروفی است که بزرگان دین به آن تاکید داشته اند.

- نکته سوم: ادعا می شود که رویداد المپیک ۲۰۱۲ لندن را قریب به ۴میلیارد نفر در سراسر جهان از طریق گیرنده های تلویزیونی تماشا می کنند. در رویدادی مثل المپیک که تنها یک رقابت ورزشی نیست و دهها و صدها برنامه فرهنگی، هنری، و اجتماعی متفاوت در کنار مسابقات ورزشی نیز در آن جریان دارد و دو اتفاق برجسته و مهم افتتاحیه و اختتامیه نیز برای آن پیش بینی شده است، محدود کردن بینندگان تلویزیونی به دیدن فقط مسابقات ورزشی و محروم کردن آنان از پخش زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه و سایر رویدادهایی که در روزهای برگزاری المپیک در معرض دید جهانیان قرار دارد یک کم لطفی بزرگ است که متاسفانه از سوی سیما و شبکه های متولی پخش این رویداد در حق علاقمندان به ورزش می شود.

عليرغم افتتاح شبكه ورزش طي روزهاي اخير و حضور قابل توجه گزارشگران و خبرنگاراني از صداوسيما در لندن، متاسفانه در شب افتتاحيه چشم دوستداران برنامه هاي ورزشي به صفحه تلويزيونها براي ديدن افتتاحيه اين بازيها خشكيد، بدون آن كه بدانند تصميم متوليان سيما در اين باره چه بوده است! و طبعا درچنين شرايطي است كه ماهواره دارها به خود مي بالند كه مي توانند همراه با جمعيت ۴ميلياردي ساير نقاط جهان اين مراسم را ببينند و از آن لذت ببرند. اميد كه اين نقطه منفي نيز در چنين مناسبت ها و رويدادهايي برطرف شود و مديران سيما به دست خود مردم و علاقمندان به ورزش را به سمت ديدن شبكه هاي ماهواره اي سوق ندهند.