به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، فرامرز به گذر اظهار داشت: پس از دریافت خبر مبنی بر فعالیت جاعل اسناد دولتی در شهر همدان، تیمی مجهز از کارکنان و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مامور بررسی این موضوع شدند.

وی افزود: با تحقیق و اطینان از صحت این خبر کار اطلاعاتی آغاز و مظنون شناسایی شد و به صورت نامحسوس زیر نظر پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد مظنون به علت بدهی مالی به شکل مداوم تغییر مکان داده و در فرصت به دست آمده اقدام به جعل اسناد دولتی می کند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: پلیس بعد از کشف یک جلد گواهینامه جعلی اقدام به تحقیقات فنی از صاحب گواهینامه کرده و در نهایت موفق به شناسایی همدست و مخفیگاه جاعلان می شود و در یک عملیات ضربتی دو متهم دستگیر می شوند.

به گذر افزود: هفت جلد گواهینامه پایه یک، دو و موتور سیکلت، پنج جلد کارت معافیت از خدمت سربازی جعلی به همراه یک دستگاه کیس رایانه در بازرسی از منزل متهمان کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: جاعلان حرفه ای در بازجویی ها اعتراف کردند که در ازای جعل اسناد دولتی پنج تا ۱۵ میلیون ریال دریافت می کردند و این کار را با همدستی افرادی از استان های همجوار انجام می دادند.

به گذر عنوان کرد: تمامی جاعلان اسناد دولتی که به شکل باندی فعالیت می کردند به همراه سو استفاده کنندگان از این اسناد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.