به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دكتر جبرائيل نسل سراجي دراين باره اظهار داشت: نتيجه نهايي داوطلبان آزمون دستياري تخصصي ساعت ۶ بعد از ظهر ۷ مرداد ماه روي سايت سنجش به نشاني www.sanjeshp.ir قرار خواهد گرفت و داوطلبان مي توانند با مراجعه به اين سايت و وارد كردن كد رهگيري از نتيجه آزمون خود مطلع شوند.

وی افزود: کل قبول شدگان در این مرحله ۲۲۵۰ نفر هستند که شامل سهمیه آزاد، ‌ رزمندگان، مازاد مناطق محروم، نیروهای مسلح و سهمیه مازاد استعداد های درخشان است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که در این آزمون درصد قبولی خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است، گفت: از کل قبول شدگان ۱۲۴۷ نفر خانم و ۱۰۰۳ نفر آقا هستند.

سراجی تصریح کرد: قبول شدگان می توانند از تاریخ ۱۴ تا ۳۱ مرداد ماه به دانشگاه جهت ثبت نام مراجعه کنند و کلاس های دوره دستیاری اول شهریور ماه آغاز می شود که در اطلاعیه ای که در سایت سنجش قرار گرفته داوطلبان راهنمایی می شوند که به چه دانشگاهی مراجعه و چه مدارکی را به همراه داشته باشند.

وی در خصوص قبول شدگانی که برای ثبت نام در زمان تعیین شده به دانشگاه ها مراجعه نمی کنند، ‌ گفت: معمولا برای دانشگاه هایی که اسامی را اعلام می کنند ذخیره مرحله اول را در نظر می گیریم و سعی خواهیم کرد با اطلاعات کسب شده از دانشگاه ها، ۲۹ شهریور ماه ذخیره مرحله اول را نیز اعلام کنیم.

سراجی بیان کرد: قرار بود نتایج آزمون ۱۶ مرداد ماه اعلام شود که با توجه به تأکید وزیر بهداشت و کار شبانه روزی این اتفاق سریع تر صورت گرفت تا قبول شدگان فرصت کافی داشته باشند تا به محل تحصیل خود مراجعه و تحصیل را آغاز کنند.

وی همچنین از اعلام نتیجه نهایی آزمون پذیرش دکترای تخصصی رشته داروسازی ساعت ۶ بعد از ظهر خبر داد و گفت: این آزمون ۸۰۰ نفر شرکت کننده داشت که ۱۶۰ نفر توانستند نمره قبولی را کسب کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که قبول شدگان در ۱۳ رشته و ۱۱ دانشگاه به تحصیل خواهند پرداخت، ‌ اظهار داشت: قبول شدگان می توانند در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه برای ثبت نام به دانشگاه ها مراجعه کرده و دانشگاه ها در خصوص نحوه ثبت نام تصمیم گیری خواهند کرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: ممكن است داوطلبي نسبت به نتايج آزمون اعتراضي داشته باشد كه داوطلب مي تواند با مراجعه حضوري و ارائه مستندات لازم تا ۱۳ مرداد ماه اعتراضات خود را اعلام كنند.