به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتقادات حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه تاکید کرد که دولت آنکارا از سیاستهای فعلی ترکیه در قبال سوریه منصرف نخواهند شد.

داود اوغلو بدون ذکر نام کشورهای حامی دولت بشار اسد ضمن انتقاد از این کشورها اظهار داشت که هیچ کشوری با ظلم آباد نمی شود و دولت اسد نیز علیرغم کشورهای حامی سوریه موفق نخواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه بدون اشاره به چرخش ۱۸۰ درجه ای آنکارا در قبال تحولات لیبی ظرف کمتر از چند روز و تبدیل شدن از کشور دوست قذافی دیکتاتور معدوم لیبی به دشمن شماره یک وی مدعی شد که سیاست های آنکارا در قبال کشورهای مصر و تونس و لیبی متکی به عدالت و ارزش های انسانی بوده و عین همین سیاست در قبال سوریه دنبال می شود. ترکیه هرگز سیاست " انتظار در قبال تحولات و دیدن نتایج " را دنبال نمی کند و سیاست خاص خود را پیگیری می‌کند.

داود اوغلو در ادامه واکنش خود به انتقادات رهبر حزب جمهوریخواه خلق از سیاست خارجی دولت آنکارا، وی را به پا فراتر گذاشتن از مرز ادب و نزاکت متهم کرد.

وی افزود: دولت آنکارا همان سیاستی را که در قرن گذشته در قبال طرابلس و جنگ بالکان دنبال کرده امروز در قبال تحولات منطقه دنبال می کند و آنکارا مصمم به فرو ریختن دیوارهایی است که بین ملتهای منطقه و ترکیه کشیده شده است. اگر قرار باشد که در دنیا تحولی ایجاد نکنند، سیاست مداری و سیاست خارجی هم بی معنی خواهد بود.