به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دل پیرو تابستان امسال بعد از ۱۹ سال مجبور شد یوونتوس را ترک کند و این در حالی بود که او یکی از مهرههای موثر در کسب نخستین قهرمانی این تیم در رقابتهای سری آ بعد از سال ۲۰۰۳ بود.

این بازیکن باتجربه که اکنون پیشنهادهایی از باشگاه‌های آمریکایی دارد در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر بگویم انتظار نداشتم قراردادم با یوونتوس را تمدید کنند، دروغ گفته‌ام. سال گذشته مشکلات زیادی وجود داشت که سرانجام به پایان رسید. اکنون دیگر سرنوشت من با یوونتوس جداست. من دیگر به هیچ عنوان از دست مسئولان باشگاه ناراحت نیستم.

دل پیرو تصریح کرد: آمریکا همیشه جای فوق العاده‌ای از نظر من بوده و برای گذراندن تعطیلات به اینجا می‌آمدم. هنوز تیم جدیدی پیدا نکرده‌ام اما پیشنهادها را بررسی کرده و بالاخره یکی را انتخاب می‌کنم. می‌خواهم تیم خوبی پیدا کنم که بتوانم یک، دو، سه یا حتی پنج سال دیگر به فوتبالم ادامه دهم.

دل پیرو ۳۷ ساله نیم نگاهی هم به دنیای مربیگری دارد. او در این رابطه خاطر نشان کرد: اگر بخواهم یک روز مربی شوم میخواهم چیزی شبیه "پپ گواردیولا" شوم. انگیزه "جیوانی تراپاتونی" را خواهم داشت، میل به پیروزی "مارچلو لیپی"، عزم و اراده "فابیو کاپلو" و دید و بصیرت "کارلو آنچلوتی".