به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، به گزارش پایگاه خبری عرب ۴۸، "محمد ابراهیم"، وزیر کشور مصر با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی اخبار منتشره از سوی برخی رسانههای عربی و مصری مبنی بر احتمال صدور حکم عفو حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر و شماری از سران رژیم وی به دلیل کهولت سن یا بیماری را رد کرد.

وزیر کشور مصر در این کنفرانس مطبوعاتی که در مقر این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بخشنامه‌ای که روز گذشته درباره عفو زندانیان بالای ۶۰ سال و زندانیان مبتلا به بیماری‌های مزمن و کهولت سن به زندان‌های مصر ابلاغ شده سران رژیم سابق را در برنمی‌گیرد.

روز گذشته روزنامه رسمی " الجمهوریة " مصر در سایت رسمی خود اعلام کرده بود که بخشنامه‌ای برای مسئولان زندان‌های مصر ارسال شده که براساس آن زندانیان بالای ۶۰ سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن یا مبتلا به کهولت سن احتمالا مورد عفو قرار خواهند گرفت.

این روزنامه همچنین تاکید کرده بود: بر اساس این بخشنامه احتمالا حسنی مبارک ۸۴ ساله که از بیماری مزمن رنج میبرد و نیز شماری از چهرههای رژیمش مانند "صفوت شریف"، رئیس سابق مجلس شورا و "زکریا عزمی"، رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری مصر و "احمد نظیف"، نخست وزیر سابق سابق نیز شامل این بخشنامه شده و مورد عفو قرار میگیرند.