به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، پس از آنكه صندليهاي خالي سالنهاي برخي رشتههاي بازيهاي المپيك با واكنشهاي منفي بسياري روبهرو شد، كميته برگزاري اين بازيها اعلام كرد كه اين مسئله را بررسي خواهد كرد و سپس اين كميته، انگشت اتهام را به سوي اسپانسرهاي بازيها نشانه رفت و اعلام كرد كه اين اسپانسرها از بليتهايشان استفاده نكرده و در نتيجه صندليهاي خالي در سالنها مشاهده ميشود.

هرچند مک‌دونالدز و بریتیش ایرویز دو اسپانسر اصلی این بازی‌ها این ادعا را رد کردند اما همچنان صندلی‌های خالی برخی رشته‌ها به یکی از کابوس‌های بزرگ مسئولان برگزاری این بازی‌ها تبدیل شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خالی بودن صندلی‌ها را " ناامید کننده " توصیف کرد اما این مسئله را " یک اتفاق بی‌همتا " ندانست و گفت که این اتفاق در المپیک‌های گذشته هم رخ داده است.

بیشترین بخش خالی سالن‌های ورزشی به جایی مربوط است که به " خانواده المپیک " معروف است؛ جایی که به مقامات رسمی، مسئولان فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران، خبرنگاران و اسپانسرها تعلق دارد.

كميته برگزاري بازيهاي المپيك در تازهترين تصميم خود اعلام كرد كه قصد دارد ۳ هزار قطعه بليت كه شامل ۶۰۰ قطعه بليت رقابتهاي ژيمناستيك است را از طريق وبسايت رسمي بازيها به فروش برساند.