به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "ابراهيم زعير"، دولت اقليم كردستان عراق و تركيه را به توطئه چيني عليه سوريه و همکاری با غرب متهم كرد و گفت: بعد از نبرد سرنوشت ساز دمشق و شكست افراد مسلح، ارتش سوريه به سراغ گروه هاي مسلح در حلب رفت و با وارد كردن ضربات سنگين به آنها در بسياري مناطق مثل صلاح الدين آنها را شكست داد.

تحلیلگر سیاسی سوری، افزود: تروریست ها در سوریه اینک از منطقه ای به منطقه دیگر می گریزند و با زمین گذاشتن تدریجی سلاح، نشان می دهند که شکست خورده اند.

زعیر درباره دعوت پاریس برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت در خصوص سوریه، گفت: پاریس و دیگر کشورهای غربی همچنان با تحریک افکار عمومی جهان علیه سوریه و وارونه جلوه دادن حقایق تلاش می کنند زمینه صدور قطعنامه علیه سوریه و دخالت نظامی در این کشور را فراهم کنند.

وی تاکید کرد که پاریس به زودی با وتوی جدید روسیه و چین در شورای امنیت مواجه خواهد شد و طرح های کشورهای غربی هیچ وقت موفق نخواهد بود، زیرا روسیه و چین از اقدامات گروه های مسلح در سوریه اطلاع دارند.

تحليلگر سياسي سوري با اشاره به سفر "عبدالباسط سيدا"رئیس گروه موسوم به شوراي ملي مخالفین سوريه به كردستان عراق، اظهار داشت:برخي طرف ها عقيده دارند كه با اعزام افراد مسلح به سوريه مي توانند اوضاع داخلي اين كشور را تحت تاثير قرار دهند.