گوشت قرمز وارداتی؛ ۵۹۰۰ تومان

افکار نیوز: علیرضا رفیعی گفت: عرضه محصولات پروتئینی در بازار و میادین اصلی میوه و تره بار آغاز شده است که امید می رود مصرف کنندگان بتوانند با کمترین مشکل محصول مورد نظر خود را تامین کنند.

به گزارش مهر، مدیرکل دفتر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت افزود: بر این اساس عرضه گوشت مرغ از ۳ مجرای نمایشگاههای وی‍ژه ماه مبارک رمضان، عرضه مستقیم و میدان بهمن تهران که شاخص توزیع مرغ در کشور است، توزیع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه ای با سازمان میادین میوه و تره بار به امضا رسیده است تا در ۱۴ میدان اصلی میوه و تره بار در تهران، ‌ نمایشگاههای عرضه مستقیم کالاهای اساسی دایر شود که در آن مرغ و اقلام پروتئینی نیز توزیع خواهد شد.

به گفته رفیعی، از طریق میدان اصلی میوه و تره بار بهمن توزیع مرغ را به گونه ای انجام خواهیم داد تا قیمت در سطح ۲ هزار و ۸۵۰ تومان برای عمده فروشی و در نهایت ۲ هزار و ۹۵۰ تا ۳ هزار تومان در سطح خرده فروشی ثابت بماند.

وی اظهار داشت: بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در میادین اصلی توزیع عمده مواد پروتئینی حضور خواهند یافت؛ ضمن اینکه این حضور در کشتارگاهها نیز مشهود خواهد بود تا تخلفی صورت نگیرد.

رفیعی دلیل عمده بالارفتن قیمت مرغ در روزهای اخیر را عدم عرضه مناسب توسط عرضه کنندگان دانست و گفت: به دلیل کاهش عرضه در بازار، شوکی وارد شد که البته به دلیل کم بودن ذخایر این اتفاق رخ داد. اما هم اکنون ذخایر در وضعیت مناسبی قرار دارند و مرغ منجمد وذخیره وارداتی کشور در بازار عرضه شده است. وی اظهار داشت: ذخایر طوری برنامه ریزی شده است که نگرانی در بازار وجود ندارد.

رفیعی همچنین در خصوص تنظیم بازار گوشت قرمز نیز گفت: گوشت قرمز وارداتی به قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود، ضمن اینکه گوشت گرم نیز از سیستان و بلوچستان و سایر نقاط در حال ورود به بازار است. وی تصریح کرد: گوشت گرم وارداتی نیز با کشورهای همجوار از جمله بلاروس، گرجستان هماهنگ شده است که از سوی مباشران وزارت بازرگانی با حجم قابل توجهی وارد بازار شود.